Відповіді на питання, що хвилюють мешканців Гадяцької міської територіальної громади щодо перейменування вулиць
Упродовж останнього місяця у місті Гадячі активно працює комісія з питань перейменування (найменування) вулиць, провулків, площ на території Гадяцької міської територіальної громади спільно з дорадчою групою з переліком топонімів громади, які містять символіку комуністичного тоталітарного режиму та підпадають під дію Закону про декомунізацію. У зв’язку з цим у багатьох жителів громади виникає занепокоєння та безліч питань. Зокрема:
- Чи потрібно негайно змінювати відмітку у паспорті про місце реєстрації після перейменування вулиці?
Ні.
По-перше, зміна назви вулиці не є зміною місця проживання, а, по-друге, чинним законодавством не передбачено обов’язку змінювати «штамп» у паспорті у зв’язку зі зміною назви вулиці.
Змінити назву вулиці у паспорті можна буде пізніше: під час його заміни, оновлення фотокартки, зміни прізвища тощо, тобто коли в особи виникає потреба.
- Чі необхідно змінювати свідоцтво про право власності фізичним особам після перейменування вулиці?
Ні.
Чинним законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розміщена нерухомість. Тому документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни. Більше того, стаття 19 Конституції України гарантує, що ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Водночас, зміни до документів про право власності на нерухоме майно необхідно буде вносити лише якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість. У такому випадку в документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва. Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусові таку ж суму, як і в тих випадках, коли назва вулиці не змінюється.
- Як потрібно діяти підприємцям у зв’язку з перейменуванням?
В разі перейменування вулиці, виникає необхідність змін у найменуванні чи відомості про місцезнаходження юридичної особи шляхом внесення відповідних змін до її установчих документів та змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб. При цьому суб’єкти підприємницької діяльності зможуть змінити дані про назву вулиці і в загальному порядку при внесенні ними чергових змін до своїх установчих документів, пов'язаних зі зміною складу учасників (засновників, власників), структури управління, розміру статутного фонду, зміни видів економічної діяльності тощо. Щоправда, певних додаткових витрат можуть зазнати ті юридичні особи та фізичні особи-підприємці, які мають бланки і штампи зі старими назвами. Проте, далеко не всі вони мають печатки і штампи, оскільки для багатьох категорій суб’єктів підприємницької діяльності ці атрибути не є обов'язковими. Окрім того, більшість юридичних осіб друкують свої бланки на звичайному робочому принтері, тому для заміни назви чи адреси в тексті достатньо, щонайбільше, декількох хвилин.
- Якщо вулицю перейменуть, чи призначать субсидію?
Так.
Про зміну назви вулиці повідомляються всі державні органи, соціальні служби, тому вони мають приймати документи як із новими назвами у адресах, так і зі старими. Усі реєстри громадян мають бути приведені у відповідності до нових назв, певний час там паралельно «співіснуватимуть» старі та нові назви. Тому зміна найменування вулиці не є підставою для відмови в отриманні субсидії.
- Де можна отримати рішення про перейменування вулиці?
У разі необхідності здійснити нотаріальні дії з нерухомістю ( у разі продажу, успадкування, дарування майна тощо) рішення про перейменування вулиці можна отримати у відділі містобудування, архітектури, ЖКГ та будівництва Гадяцької міської ради за адресою: місто Гадяч, вулиця Лесі Українки, 3,
каб. 11