Що потрібно знати про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів
Участь у судовому засіданні у режимі відеоконференції є альтернативою особистій присутності громадянина в судовому засіданні. Використання технічних можливостей та проведення відеоконференції дає можливість зекономити час та ресурси, пришвидшити розгляд справи. Окрім того, використання такого способу організації судового засідання сприятиме запобіганню поширенню COVID-19.
Відеоконференція - це телекомунікаційна технологія інтерактивної взаємодії двох або більше віддалених учасників судового провадження з можливістю обміну аудіо- та відеоінформацією в «реальному часі».
Відповідно до статті 212 Цивільного процесуального кодексу України учасники справи мають право брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за умови наявності у суді відповідної технічної можливості, про яку суд зазначає в ухвалі про відкриття провадження у справі, крім випадків, коли явка цього учасника справи в судове засідання визнана судом обов’язковою.
Ознайомитися з переліком місцевих загальних та апеляційних судів, в яких впроваджено систему відеоконференцзв’язку, можна на офіційному веб-порталі судової влади України.
Для коректної участі громадянина в судовому засіданні йому необхідно:
- перевірити свій комп’ютер на відповідність технічним вимогам;
- зареєструватись у системі EasyCon за електронною адресою court.gov.ua (знадобиться кваліфікований електронний підпис);
- подати відповідну заяву до суду не пізніше ніж за 5 днів до початку судового засідання та надіслати копію поданої до суду заяви іншим учасникам справи в той самий строк;
- отримати інформацію від секретаря судового засідання про наявність технічної можливості проведення судового засідання по справі в режимі відео конференції;
У день судового засідання його учасник повинен:
- авторизуватись у системі за 10 хвилин до початку судового засідання;
- активувати технічні засоби – мікрофони, навушники і т.д.;
- очікувати запрошення секретаря судового засідання до участі у ньому;
- показати свій паспорт або інший документ, що посвідчує особу, у разі якщо авторизація відбувалася не за допомогою електронного підпису.
Ризики неучасті в судовому засіданні з технічних причин несе особа, що подала заяву про участь у судовому засіданні шляхом використання відеоконференції.
Обмін процесуальними документами може бути здійснено учасниками справи за допомогою підсистеми «Електронний суд», у відповідності до Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17.08.2021 № 1845/0/15-21.
Нагадуємо, що за отриманням юридичних консультацій та роз’яснень, Ви можете звертатися до сектору «Гадяцьке бюро правової допомоги» відділу безоплатної правової допомоги Полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Гадяч, вул. Шевченка, 5, контактний номер телефону (05354) 3-25-05 та за телефоном гарячої лінії системи БПД 0800-213-103.