Наші педагоги продовжують професійно зростати

  • 232

З 10 по 24 березня 2023 року за модерації працівників комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради проводилися засідання територіальних професійних спільнот педагогічних працівників різних фахів і бібліотекарів закладів та установ освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад. Засідання проводилися в офлайн та онлайн режимах, на платформах GoogleMeet та Skype. Педагогічна діяльність в якій би формі вона не відбувалася – це складна за функціональною структурою та психологічним змістом праця, яка потребує від педагога прояву всіх властивостей і характеристик його особистості.

Нагадаємо, що участь педагогів і бібліотекарів у територіальних професійних спільнотах виключно добровільна.

Освітня реформа супроводжується запровадженням докорінно нових підходів до безперервного професійного розвитку педагогічних працівниць і працівників. Нові підходи змінюють також і сутність професійного розвитку – все більшого  значення  набуває  спільний  пошук рішень, обмін досвідом, навчання за принципом «рівний   рівному», що знайшло своє відбиття і в законодавстві.

У ході зустрічей було розглянуто і обговорено питання щодо  викликів, які актуалізують проблему інноваційних ролей педагога в системі освіти, критерії сучасного педагога у контексті основних положень Концепції «Нова українська школа», питання щодо запитів до сучасних уроків у контексті педагогіки партнерства, особливостей роботи в умовах військового часу, підготовки до НМТ-2023 і всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2024» у номінаціях «Географія», «Українська мова і література», «Образотворче мистецтво», «Фізика» тощо.

На засіданнях свій досвід роботи у формі майстер-класів презентували вчителі, які атестуються у 2022/2023 навчальному році. Учасники засідання отримали цікавий інформаційний та методичний матеріали, які зможуть використати у своїй діяльності, щоб урізноманітнити уроки, заняття.

Наші педагоги повернулися також до питання розгляду професійного стандарту як орієнтиру професійного розвитку педагогічних працівників закладів освіти. Учасники і учасниці спільнот ознайомилися з основними документами, що регулюють професійну діяльність педагога та сучасні підходи до визначення переліку та опису загальних і професійних компетентностей. Педагоги підвищили знання щодо трудових функцій педагогічних працівників та відповідним їм професійним компетентностям.

Педагог майстром не народжується, а тільки багаторічна педагогічна практика робить його таким. Тільки після осмисленої, вдумливої роботи над собою, критичними роздумами над своїми «злетами  та падіннями» існує можливість швидко та якісно впроваджувати у практичну педагогіку технології розвитку професіоналізму.

У ході рефлексій учасники і учасниці зустрічей наголосили, що рекомендації, які вони отримали під час засідань територіальних професійних спільнот допоможуть їм визначати чіткі орієнтири власного професійного розвитку та перспективи розвитку професійних спільнот у 2023/2024 навчальному році.

 

Інформує директор Гадяцького ЦПРПП Сергій МАЙБОРОДА