Гадяцьким ЦПРПП проведено січневі педагогічні студії територіальних професійних спільнот педагогічних працівників та шкільних бібліотекарів
Освітня реформа супроводжується запровадженням докорінно нових підходів до безперервного професійного розвитку педагогічних працівників. Нові підходи змінюють також і сутність професійного розвитку – все більшого значення набуває спільний пошук рішень, обмін досвідом, навчання за принципом «рівний рівному», що знайшло своє відбиття і в законодавстві.
У професійному стандарті вчителя, який став основою для самооцінювання і планування професійного розвитку педагогів, серед п’яти трудових функцій чільне місце займає функція «безперервний професійний розвиток», що має тісний зв’язок із такою професійною компетентністю, як здатність до навчання впродовж життя. Зміст зазначеної компетентності схарактеризовано у професійному стандарті через здатності визначати умови і ресурси розвитку впродовж життя та взаємодіяти з іншими вчителями на засадах партнерства і підтримки.
Саме тому, 10 і 11 січня 2024 року року за сприяння комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради у онлайновому режимі проведено січневі педагогічні студії територіальних професійних спільнот педагогічних працівників та шкільних бібліотекарів закладів і установ освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад.
Наші педагоги мали змогу відвідати 18 локацій педагогічних студій, що проводилися в різний час, на яких обговорено актуальні питання освіти громад, визначено цілі, завдання та шляхи розвитку у ІІ семестрі 2023/2024 навчального року.
Учасники територіальних професійних спільнот вислухали та обговорили питання: щодо трендів професійного зростання педагогічних працівників; щодо підготовки до атестації та сертифікації педагогічних працівників, новацій Положення про атестацію педагогічних працівників; щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2024 році та діяльність Гадяцького ЦПРПП як суб’єкта підвищення кваліфікації; щодо підготовки до НМТ-2024; щодо підсумків проведення відбіркового етапу І туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2024» та підготовки до фінального етапу цього конкурсу; щодо результатів проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, міжнародних, всеукраїнських та регіональних конкурсів та участь у обласних етапах олімпіад і конкурсів; щодо роботи вебресурсів ТПС, Гадяцького ЦПРПП та інші питання відповідно до перспективних планів роботи ТПС на 2023/2024 навчальний рік.
Кожному із присутніх була надана можливість висловити свою думку, внести свої пропозиції та побажання, щодо результативної роботи колег і спільноти.
Участь вчителів у професійних спільнотах сприяє їх професійному зростанню, допомагає педагогам переосмислити власну практику та може підвищити успішність учнів.
Інформує директор Гадяцького ЦПРПП Сергій Майборода