Проєкт бюджету Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік

  • 164

Фото без опису

Фото без опису

      Додаток 2
      до рішення  пʼятдесят сьомої сесії міської
      ради восьмого скликання 19 грудня 2024 №
       
ФІНАНСУВАННЯ
бюджету Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік
1654500000          
(код бюджету)          
            (грн.)
Код Найменування згідно
з Класифікацією фінансування бюджету
Усього Загальний
фонд
Спеціальний фонд
усього у тому числі
бюджет
розвитку
1 2 3 4 5 6
Фінансування за типом кредитора
200000 Внутрішнє фінансування 0,00 -3 313 200,00 3 313 200,00 3 313 200,00
203420 Повернено 0,00 0,00 0,00 0,00
208000 Фінансування за рахунок зміни залишків коштів бюджетів 0,00 -3 313 200,00 3 313 200,00 3 313 200,00
208400 Кошти, що передаються із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду) 0,00 -3 313 200,00 3 313 200,00 3 313 200,00
X Загальне фінансування 0,00 -3 313 200,00 3 313 200,00 3 313 200,00
Фінансування за типом боргового зобов’язання
600000 Фінансування за активними операціями 0,00 -3 313 200,00 3 313 200,00 3 313 200,00
602000 Зміни обсягів бюджетних коштів 0,00 -3 313 200,00 3 313 200,00 3 313 200,00
602400 Кошти, що передаються із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду) 0,00 -3 313 200,00 3 313 200,00 3 313 200,00
X Загальне фінансування 0,00 -3 313 200,00 3 313 200,00 3 313 200,00
Міський голова                  Володимир НЕСТЕРЕНКО

          Додаток 4
          до рішення  пʼятдесят сьомої сесії міської
          ради восьмого скликання 19 грудня 2024 №
Міжбюджетні трансферти на 2025 рік
1654500000
      (код бюджету)    
1. Показники міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів
            (грн.)
Код Класифікації доходу бюджету /
Код бюджету
Найменування трансферту /
Найменування бюджету – надавача міжбюджетного трансферту
Усього
1 2 3
І. Трансферти до загального фонду бюджету
41020100 Базова дотація 12 670 000,00 
9900000000 Державний бюджет 12 670 000,00 
41033900 Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам 35 720 900,00 
9900000000 Державний бюджет 35 720 900,00 
41040200 Дотація з місцевого бюджету  на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоровʼя за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету 1 387 400,00 
1610000000 Обласний бюджет Полтавської області 1 387 400,00 
41051000 Субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції 1 434 958,00
1610000000 Обласний бюджет Полтавської області 1 434 958,00
41053900 Інші субвенції з місцевого бюджету 172 100,00
1610000000 Обласний бюджет Полтавської області 172 100,00
ІІ. Трансферти до спеціального фонду бюджету
Х УСЬОГО за розділами І, ІІ, у тому числі: 51 385 358,00
Х загальний фонд 51 385 358,00
Х спеціальний фонд 0,00
2. Показники міжбюджетних трансфертів іншим бюджетам
            (грн.)
Код Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету /
Код бюджету
Код типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету Найменування трансферту /
Найменування бюджету – отримувача міжбюджетного трансферту
Усього
1 2 3 4
І. Трансферти із загального фонду бюджету
ІІ. Трансферти із спеціального фонду бюджету
Х УСЬОГО за розділами І, ІІ, у тому числі: 0,00
Х загальний фонд 0,00
Х спеціальний фонд 0,00
 
Міський голова     Володимир НЕСТЕРЕНКО
 
             
______________________

Фото без опису

Додаток 7

до рішення п’ятдесят сьомої сесії

Гадяцької міської ради восьмого скликання

19 грудня 2024 року №

 

 

 

ПЕРЕЛІК

бюджетних установ та закладів, на які здійснюватимуться

видатки на забезпечення їх діяльності з 01 січня 2025 року

 з бюджету Гадяцької міської територіальної громади

 

 

  1. Виконавчий комітет Гадяцької міської ради та структурні підрозділи, які обслуговуються відділом фінансово-господарського забезпечення виконавчого комітету Гадяцької міської ради.
  2. Регіональний ландшафтний парк «Гадяцький».
  3. Відділ освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради.
  4. Гадяцький ліцей № 1 імені Олени Пчілки Гадяцької міської ради.
  5. Гадяцький ліцей № 2 імені Михайла Драгоманова Гадяцької міської ради.
  6. Гадяцький ліцей № 3 імені Івана Виговського Гадяцької міської ради.
  7. Гадяцький опорний ліцей імені Лесі Українки Гадяцької міської ради.
  8. Біленченківська філія Гадяцького опорного ліцею імені Лесі Українки Гадяцької міської ради.
  9. Сарський опорний ліцей Гадяцької міської ради».
  10. Заклад дошкільної освіти № 2 «Берізка» Гадяцької міської ради.
  11. Заклад дошкільної освіти № 9 «Дзвіночок» комбінованого типу для дітей віком від 2 до 6 (7) років Гадяцької міської ради.
  12. Заклад дошкільної освіти № 10 «Казка» Гадяцької міської ради.
  13. Заклад дошкільної освіти «Веснянка» комбінованого типу для дітей віком від 1 до 6 (7) років Гадяцької міської ради.
  14. Заклад дошкільної освіти  «Колосок» Гадяцької міської ради (с.Сари).
  15. Заклад дошкільної освіти «Первоцвіт» Гадяцької міської ради.
  16. Заклад дошкільної освіти «Світанок» с. Біленченківка Гадяцької міської ради.
  17. Заклад дошкільної освіти «Зірочка» Гадяцької міської ради (с.Харківці).
  18. Комунальна установа «Гадяцький Будинок дитячої та юнацької  творчості» Гадяцької міської ради.
  19. Комунальна установа «Гадяцька комплексна дитячо-юнацька  спортивна школа» Гадяцької міської ради.
  20. Комунальна установа «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради.
  21. Комунальна установа «Гадяцький інклюзивно-ресурсний центр» Гадяцької міської ради.
  22. Відділ соціального захисту населення Гадяцької міської ради.
  23. Комунальна установа «Трудовий архів» Гадяцької міської ради.
  24. Комунальна установа «Територіальний центр соціального обслуговування» Гадяцької міської ради.
  25. Гадяцький центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю Гадяцької міської ради.
  26. Гадяцький міський центр соціальних служб.
  27. Відділ культури і туризму Гадяцької міської ради.
  28. Комунальний заклад «Гадяцька публічна бібліотека імені Лесі Українки» Гадяцької міської ради.
  29. Комунальний заклад «Сарський сільський будинок культури» Гадяцької міської ради.
  30. Комунальний заклад «Біленченківський сільський будинок культури» Гадяцької міської ради.
  31. Комунальний заклад «Гадяцька школа мистецтв» Гадяцької міської ради.
  32. Комунальний заклад «Гадяцький будинок культури» Гадяцької міської ради.
  33. Гадяцький історико-краєзнавчий музей.
  34. Фінансове управління Гадяцької міської ради.

 

 

 

Міський голова                                                     

                    Володимир НЕСТЕРЕНКО

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту рішення „Про  бюджет Гадяцької міської

територіальної громади на 2025 рік ”

1654500000 (код бюджету)

 

             Показники бюджету Гадяцької міської  територіальної громади (далі Гадяцької міської ТГ) на 2025 рік розраховано з урахуванням вимог Бюджетного та Податкового кодексів України, положень, визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 19  листопада 2024 року №4059-IX, основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку, що впливають на видаткову частину бюджету, підвищення розмірів держаних соціальних стандартів.

             Позитивний вплив для бюджету має збереження частки зарахування податку та збору на доходи фізичних осіб у розмірі 64%. При цьому органи місцевого самоврядування зобов’язані додаткові 4% податку спрямувати на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, інші енергоносії.

             Під час визначення обсягу ресурсу бюджету громади на 2025 рік враховано листи Міністерства фінансів України від 30.08.2024 року № 05110-08-6/25333 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2025 рік», від 26.11.2024 року №05110-08-6/34248 «Про показники міжбюджетних відносин та складання проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік».

              Бюджет Гадяцької міської ТГ є збалансованим за доходами і видатками.

   Для бюджету Гадяцької міської ТГ на 2025 рік передбачена базова дотація в сумі 12 670 000 грн.

   Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності на 2024 рік здійснено з урахуванням положень статей 98, 99 Бюджетного кодексу України, статтею 21 ЗаконуУкраїни «Про Державний бюджет України на 2025 рік»,  а саме  для бюджетів територіальних громад за очікуваним надходженням у 2024 році податку на доходи фізичних осіб  визначеного пунктом 1 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України, з урахуванням вимог абзацу першого пункту 60 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України.

Очікувані надходження податку на доходи фізичних осіб розраховано з огляду на фактичні надходження податку за січень-жовтень 2024 року та очікувані надходження за листопад- грудень 2024 року.

   Для обрахунку обсягу базової дотації на 2025 рік використовувались офіційні дані звітності Державної служби статистики України щодо наявного населення станом на 01.01.2022 року, Міністерства соціальної політики України – кількості зареєстрованих внутрішньо переміщених осіб з урахуванням кількості внутрішньо переміщених осіб, що вибули з адмістративно- територіальної одиниці.

                                  

Соціально-економічний стан

Гадяцької міської  територіальної громади

та прогноз розвитку на 2025 рік

 

Протягом  2024 року економіка регіону демонструє не стабільну динаміку розвитку, це пов’язано з запровадженням воєнного стану в Україні.

Завданнями  на  2025 рік буде розвиток економіки міської територіальної громади, формування інвестиційного середовища, сприятливого для розвитку бізнесу, підвищення соціальних стандартів.

Факторами соціально-економічного зростання буде:

використання сильних сторін громади, таких, як наявний географічний, природний, економічний та людський потенціали;

формування позитивного інвестиційного середовища,  зростання обсягів залучення інвестицій, сприяння розвитку бізнесу, підвищення соціальних стандартів та  показників рівня життя населення;

збільшення виробництва товарів і послуг на основі підвищення ефективності використання ресурсів - підвищення кваліфікації працівників, застосування принципово нових машин і механізмів, кращої організації господарської діяльності, тощо, і як наслідок  зростання продуктивності праці.

Послідовна реалізація визначених завдань надасть можливість у 2025 році закріпити позитивні тенденції макроекономічної та фінансової стабілізації, будуть створені передумови для  розвитку економіки, зростання добробуту населення, полегшення доступу та підвищення якості базових соціальних послуг — передусім освіти та охорони здоров’я, культурних цінностей, створення сприятливих умов для гармонійного розвитку людини.

Проєкт бюджету міської територіальної громади на 2025 рік також враховує показники соціально-економічного розвитку  за  січень - листопад 2024 року та очікуване виконання у 2024 році. 

                                   

ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ

  економічного і соціального розвитку Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік

 

Показник

Один.

виміру

2023рік звіт

2024рік очіку­ване

2025рік прог­­ноз

2025рік

у % до

2024-року

Чисельність безробітного населення

осіб

267

130

127

97,7

Заборгованість із виплати заробітної плати

млн. грн.

8,5

9,4

9,2

97,9

Кількість юридичних осіб

осб

375

360

362

100,6

Кількість фізичних осіб -підприємців

осіб

493

470

474

100,9

 

Оцінка надходжень доходів до бюджету Гадяцької міської територіальної громади за січень - листопад 2025 року

 

Бюджет Гадяцької міської ТГ за доходами  (без врахування трансфертів ) за січень – листопад виконано в сумі 186 285 469 грн . У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження доходів збільшилися на     21 943 559 грн або 113,4%.

До загального фонду бюджету Гадяцької міської ТГ (без врахування трансфертів) надійшло 176 902 077 грн, що на 18 799 198 грн більше, ніж за 11 місяців попереднього року. Таке збільшення обумовлене тим, що  в 2 півріччі 2023 року відмінено пільги по сплаті єдиного податку таким чином сплата  по цьому виду  надходжень  у 2024 році здійснювалась в повному   об’ємі та ростом мінімальної  заробітної плати   та прожиткового мінімуму  від розміру яких залежить розмір сплати єдиного податку. Крім того у 2024 році збільшено розмір акцизу  на пальне та  інші підакцизні товари.

Фактичні надходження податку на доходи фізичних осіб , питома вага яких в загальному фонді (без трансфертів) становить 55,3 % склали 97 942  грн. В порівнянні з відповідним періодом 2023 року податку на доходи фізичних осіб надійшло більше на 2 192 286  грн.

Акцизного податку надійшло  19 181 469 грн, що більше на 5 407 346 грн, ніж за 11 місяців попереднього року.

Плати за землю надійшло 12 394 300 грн, що на 63104 грн більше, ніж за відповідний період минулого року.

Фактичні надходження єдиного податку склали  33 691 427  22 843 612 грн, що на 10847815 грн більше, ніж за 11 місяців 2023 року.

         

Доходи спеціального фонду (без врахування трансфертів та власних надходжень бюджетних установ)  складають 9 388 392 грн. Збільшення проти фактичних надходжень за 11 місяців попереднього року становить 3144361 грн.

Екологічного податку надійшло 148 204  грн, що на 79 720 грн більше показника відповідного періоду минулого року.

 

 

Проєкт доходів бюджету Гадяцької міської територіальної

 громади на 2025 рік

 

Доходна  частина бюджету Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік спланована на основі норм Бюджетного та Податкового кодексів України, Закону України «Про Держаний бюджет України на 2025 рік», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», інших нормативно-правових актів, які враховують дії правового режиму воєнного стану.

До складу джерел власних доходів бюджету Гадяцької міської територіальної громади  у 2025 році будуть зараховуватися податки і збори, передбачені статтями  64, 69' Бюджетного кодексу України.

Доходна частина загального фонду бюджету Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік становить 265 591 043 грн, що на 37 822 503  грн менше за обсяг уточненого бюджету на 2024 рік.

По власним надходженням  доходна частина загального фонду визначена в сумі 205 099 305 грн, що більше на 12 166 869 грн або на 112% до прогнозних (очікуваних )надходжень 2024 року.

Основним бюджетоутворюючим джерелом надходжень загального фонду бюджету Гадяцької міської територіальної громади є податок та збір на доходи фізичних осіб, що складає 52,1% від доходів загального фонду. Прогнозні надходження податку складають 106 846 712 грн   на  рівні  (100,0%) з прогнозними (очікуваними )показниками податку на доходи  з фізичних осіб  на 2024 рік . Основними чинниками які   впливають на ріст надходжень ПДФО є збільшення  соціальних стандартів .Законом  України «Про Державний  бюджет на 2025 рік» затверджено соціальні стандарти на рівні 2024 року , а саме мінімальна заробітна плата  8000 грн., не передбачається і підвищення заробітної  плати працівникам, що отримують  заробітну плату за  єдиною тарифною сіткою.   Крім того до закінчення воєнного стану  до  місцевих бюджетів не зараховується податок на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами. 

Відповідно до статті 49 Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 19 листопада 2024 року №4059-ІХ як виняток з положень пункту 1 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України, податок на доходи фізичних осіб (крім податку, визначеного пунктом 11 частини другої статті 29 Бюджетного кодексу України, та податку від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу), що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території України (крім території міст Києва та Севастополя), зараховується до загального фонду бюджету територіальної громади у 2024 році в розмірі 64 відсотки.

У 2025 році до бюджету  Гадяцької міської територіальної громади  заплановані надходження   рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів в розмірі 4139764 грн, що менше на 2257436 грн уточнених планових показників на 2024 рік.

При плануванні надходжень враховані норми законодавства щодо зарахування до бюджету громади: 37 відсотків від ренти за деревину, заготовлену в порядку рубок головного користування; 100 відсотків від ренти за деревину, заготовлену під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів; 3 відсотки рентної плати за користування надрами для видобування природного газу, газового конденсату; 5 відсотків рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, що зараховується за місцезнаходженням відповідних природних ресурсів; 100 відсотків рентної плати за користування надрами, в цілях не пов’язаних з видобуванням корисних копалин.

Частка рентної плати у планових надходженнях загального фонду бюджету на 2025 рік становить 2,0%.

Акцизний податок з вироблених в Україні та ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) – пального зараховується до місцевого бюджету у розмірі 13,44% (з урахуванням частки обсягу реалізованого пального на території громади). Надходження даного податку до бюджету Гадяцької міської територіальної громади планується в сумі    18 669 232 грн, що на 10 669 232 грн більше затверджених показників 2024 року.

Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 2025 рік становить 11 361 090 грн. В порівнянні з уточненими плановими показниками податку на 202 рік прогнозні показники на 2025 рік більші на 3561090 грн або на145,6 %.  

Місцеві податки та збори, що сплачуються (перераховуються) згідно з Податковим кодексом України, складають 27,4% власних надходжень до бюджету Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік у сумі               56 112 996 грн, що більше на 9 510 496 грн  ніж уточнений план на 202 рік. Дані податки та збори у відповідності до пункту 19 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України зараховуються стовідсотково до місцевого бюджету громади. З них:

Спланований показник по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки становить 2 990 567 грн, що на 593 067 грн більше затверджених показників 2024 року.

Плата за землю очікується в обсязі 16 324 339 грн. В порівнянні з уточненими плановими показниками податку на 2024 рік прогнозні показники на 2024 рік більші на 2 324 339 грн або на 16,6%. Зазначений ріст надходжень зумовлений проведенням    грошової оцінки земель  по м.Гадяч. Прогноз обсягу надходжень плати за землю розраховано відповідно до положень Податкового та Бюджетного кодексу України з врахуванням воєнного стану в Україні. Частка плати за землю у власних надходженнях складає 7,9%.

Надходження транспортного податку планується в сумі 20 000 грн, на рівні уточнених планових показників на 2024 рік.

Туристичний збір на 2025 рік становить 21 535 грн, що більше до уточнених планових показників на 2024  рік на 6 535 грн.

Єдиний податок сплановано у сумі 36 754 283 грн. У порівнянні до уточнених планових показників 2024 року збільшується на 6 584283 грн. Питома вага податку у власних надходженнях складає 17,9%

Адміністративні штрафи та інші санкції плануються у розмірі   4 477 804 грн. Це платежі, які носять не постійний характер і по них невизначена кількість як платників, так і кількість порушень. Зарахування надходжень здійснюється відповідно до пункту 38 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України за місцем вчинення порушень.

Плата за надання адміністративних послуг складає 1,4% від власних надходжень до бюджету або 2 780 030 грн, що менше до уточнених планових показників 2024 року на 269 970 грн.

Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності на 2025 рік складає 271584 грн, що становить 0,1% від власних доходів загального фонду бюджету. Ріст до уточнених показників 2024 року складає 35,8% (+71584 грн). Обсяг розрахований відповідно до договорів оренди, укладених на 2025 рік, та прогнозних надходжень наданих сектором комунальної власності виконавчого комітету Гадяцької міської ради. Відповідно до пункту 29 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України плата зараховується до місцевого бюджету.

Державне мито становить 6757 грн, відповідно до пункту 15 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України зараховується стовідсотково до місцевого бюджету за місцем вчинення дій та видачі документів, уточнених показників на 2024 рік. У порівнянні до уточнених планових показників 2024 року розмір очікуваного надходження мита на 2025 рік менший на 5743 грн.

Орендна плата за водні об’єкти (їх частини), що надаються в користування на умовах оренди, місцевими радами на 2025 рік планується у розмірі 1203 грн, що на 8797 грн менше від уточнених планових показників на 2024 рік. Зарахування плати здійснюється відповідно пункту 32 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України в повному обсязі до бюджету громади незалежно від місця розташування об’єкту оподаткування – в межах населеного пункту чи за межами.

Інші надходження складають 44690 грн, що на 14690  грн більше від уточнених планових показників на 2024 рік. Відповідно до пункту 44 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України стовідсотково зараховуються до бюджету територіальної громади.

 

Трансферти з державного та обласного бюджетів

 

Загальний обсяг міжбюджетних трансфертів, що надаються із загального фонду державного бюджету визначено на підставі  Закону України «Про Державний бюджет на 2025 рік»  у  сумі  51 385 358 грн,  у тому числі:

  • Освітня субвенція – 35 720 900 грн;
  • Базова дотація – 12 670 000 грн.

Субвенції з місцевого бюджету –грн, у тому числі:

  • Субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції-1 434 958 грн;
  • Інші субвенції з місцевого бюджету –172 100 грн.

     Дотації з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам – 1 387 400  грн, у тому числі:

  • Дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету  1 387 400 грн.

 

Спеціальний фонд бюджету Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік прогнозується в сумі 8 986 380 грн, в т.ч.    

  • Власні надходження бюджетних установ – 8 916 380 грн;
  • Екологічний податок – 50 000 грн;
  • Цільові фонди утворені при органах місцевого самоврядування та органах виконавчої влади – 20 000 грн.

 

 

Проєкт видатків бюджету Гадяцької міської територіальної

 громади на 2025 рік

 

         Видатки бюджету Гадяцької міської ТГ  на 2025 рік плануються в обсязі 265 591 043 грн, в тому числі по загальному фонду 253 291 463 грн, спеціальному фонду – 12 299 580 грн.

         При розрахунку видатків на заробітну плату  враховувались показники  розміру мінімальної заробітної  плати 8000 грн. Розмір 1 тарифного розряду  на рівні 2024 році   3195 грн, прожитковий мінімум  для працездатних осіб - 3028 гривень.  Відповідно до статті 34 Закону України « Про Державний бюджет України на 2025 рік»  обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком починаючи з січня 2025 року, який приймається за 1 або 100 відсотків. Сума індексації, яка склалася у грудні 2024 року, у січні 2025 року не нараховується.

        Фінансування видатків бюджету Гадяцької міської ТГ у 2025 році здійснюватиметься в рамках жорстокої економії бюджетних коштів. В цих умовах визначальним стане підвищення ефективності видатків, що відбуватиметься на основі їх пріоритетності та оцінки ступеня досягнення очікуваних результатів. В зв’язку з недостатністю фінансового ресурсу в проекті бюджету не забезпечено в повній мірі бюджетні  запити  по видатках , оплату комунальних послуг та енергоносіїв,  соціальне забезпечення на загальну суму 7,6 млн.грн, які будуть дофінансовані  протягом року в процесі виконання бюджету.

        Однією із особливостей формування видаткової частини бюджету є той факт, що до проекту бюджету включені видатки  тільки бюджету Гадяцької міської ТГ на утримання закладів, визначених як об’єкти спільного користування. Кошти бюджетів інших громад будуть включені до бюджету після їх затвердження сесіями відповідних громад. 

 

Державне управління

 

         Видатки за ТПКВК МБ 0100 «Державне управління» на 2025 рік передбачаються по загальному фонду бюджету Гадяцької міської ТГ у сумі 41  111 075 грн, що становить 15,5% загальної суми видатків бюджету громади. На утримання всіх органів  місцевого самоврядування, а це  виконавчий комітет міської ради, відділ освіти молоді та спорту, фінансове управління, відділ культури і туризму та відділ соціального захисту населення видатки обраховані в сумі 40 808 436 грн. На підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування видатки плануються в сумі 25 000 грн. До загальної суми видатків на органи управління включені видатки на утримання КУ «Трудовий архів»- 277 639 грн.

 

Освіта

 

         За ТПКВК МБ 1000 «Освіта» у 2025 році передбачено фінансування 8 закладів дошкільної освіти та 6 закладів загальної середньої освіти, в тому числі 2 опорних закладів та 1 філії, будинку дитячої та юнацької творчості, центру професійного розвитку педагогічних працівників, централізованої бухгалтерії, господарської групи, інклюзивно-ресурсного центру та  школи мистецтв.

          Згідно рішення виконавчого комітету Гадяцької міської ради «Про затвердження  мережі закладів освіти Гадяцької міської територіальної громади на 2024/2025 навчальний рік» від 26.09.2024 року №548 кількість вихованців в закладах дошкільної освіти становить 622 дитини, кількість учнів у закладах загальної середньої освіти-2276 дітей.

         Видатки на утримання закладів освіти та виконання галузевих програм на 2025 рік передбачені в сумі 146 714 029 грн, в тому числі видатки загального фонду – 137 964 249 грн, спеціального фонду – 8 749 780 грн.  Зменшення видатків по галузі проти  2024 року становить 18,7%, що пов’язано з   особливістю  розрахунку освітньої субвенції  з державного бюджету. Вона обрахована на період січень-серпень 2025 року на підставі  постанови КМУ №1394 від 05.12.2024 року «Деякі питання розподілу  освітньої субвенції на 2025 рік» з урахуванням контингенту учнів станом на 01 листопада  2024 року. На цей період передбачені  кошти в сумі 35 720 900  грн на виплату заробітної плати педагогічним працівникам шкіл.

          Розподіл субвенції на вересень–грудень 2025 року буде проведено після запуску й оновлення даних щодо кількості учнів в Автоматизованому інформаційному комплексі освітнього менеджменту (АІКОМ) 2.0. Серед основних змін у формулі розподілу субвенції є те, що  до майбутнього розрахунку освітньої субвенції з 1 вересня 2025 року буде додано кількість учнів комунальних і приватних закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів щонайменше 45 осіб. Це рішення не стосується початкових і спеціальних шкіл (в останніх вчаться учні з особливими освітніми потребами).

        Видатки загального фонду на оплату праці і нарахування на заробітну плату по галузі «освіта» заплановані в обсязі 100 125 348 гривень, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв -20 617 606 гривень.

         За рахунок субвенції з обласного бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції плануються кошти на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в сумі  1 434 958  грн, що також обраховано  лише на січень- серпень 2025  року. Крім того, на утримання закладів освіти спрямовується дотація в сумі 1 089 000 грн. 

        Видатки на   утримання   закладів дошкільної освіти заплановані в сумі 55 929 643 грн.

        По  загальноосвітніх школах  видатки з урахуванням освітньої субвенції    склали  76 174 285 грн. 

        Утримання дитячої мистецької школи обраховано в розмірі 4 886 783 грн. На інші заклади освіти та заходи в сфері освіти  обраховані видатки в сумі 9 723 318 грн .

 

Охорона здоров’я

 

           На охорону здоров’я в бюджеті 2025 року Гадяцької міської ТГ передбачені видатки в сумі  4 888 998  грн, в тому числі за рахунок кошів додаткової дотації 298 400 грн. Фінансова підтримка  КНП „Гадяцький ЦПМСД” обрахована в розмірі 1 190 598 грн та  включає видатки оплату за спожиті енергоносії, дитяче харчування, забезпечення  пільгових хворих медичними засобами, придбання  медикаментів. Фінансова підтримка  КНП „Гадяцька МЦЛ” – 3 598 400  грн. Кошти будуть спрямовані на оплату комунальних послуг та енергоносіїв та на  пільговий відпуск лікарських засобів за рецептами лікарів.      На   проведення пільгового зубопротезування передбачені кошти в сумі 100 000 грн. Недофінасування галузі до бюджетного запиту складає  3 284 288 грн. (розрахунки за спожиті енергоносії). 

 

Соціальний захист та соціальне забезпечення

 

          Проєктом бюджету Гадяцької міської ТГ на 2025 рік за ТПКВК МБ 3000 «Соціальний захист та соціальне забезпечення» передбачені кошти  в сумі 17 242 793 грн, що менше до уточненого розпису  2024 року на 3 066 875 грн, до факту 2023 року більше на 4 083 571 грн. Зазначені кошти спрямовуються на утримання територіального центру соціального обслуговування, центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю, центру соціальної служби, централізованої бухгалтерії на фінансування заходів місцевих соціальних програм та інші видатки на забезпечення державних гарантій по соціальному забезпеченню пільгових категорій  громадян. Незабезпеченість галузі до бюджетного запиту складає  4 305 480 грн.

       Заходи державної політики з питань сім’ї та державної політики з питань дітей та їх соціального захисту заплановані в сумі 44 898 грн.   

             На виконання Програми забезпечення санаторно-курортним лікуванням  осіб з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників антитерористичної операції/операції об’єднаних сил  на 2025 рік передбачено 100 000 грн.

       Надання  фінансової підтримки громадським об’єднанням ветеранів   і осіб з інвалідністю, діяльність яких має соціальну спрямованість  передбачено кошти в загальній сумі 1 133 022 грн із них:

      - Гадяцька міська громадська організація ветеранів війни та праці– 336 510 грн;

      - Гадяцька громадська організація „Діти інваліди та інваліди з дитинства” – 415 891 грн;

      - Громадська організація „Гадяцьке міське товариство ветеранів та інвалідів „Союз Чорнобиль” – 194 040  грн;

      - Громадська організація „Гадяцька міська організація ветеранів Афганістану(воїнів-інтернаціоналістів)”– 34 777 грн;

      -   Відокремлений підрозділ Громадської організації „Всеукраїнська Спілка учасників АТО, бойових дій та миротворчих місій” у Полтавській області в м. Гадяч – 151 804 грн.

        На реалізацію у 2025 році комплексної Програми соціального забезпечення та соціального захисту населення Гадяцької міської територіальної громади програми „Турбота” передбачені  кошти в сумі 1 861 530 грн.

        На відшкодування пільг відповідно до законодавства  України  заплановано асигнування по :

  • наданню пільг  окремим категоріям громадян з оплати послуг зв’язку – 20 278  грн;
  • компенсаційним виплатам за пільговий проїзд окремим категоріям громадян на залізничному транспорті -100 000 грн;
  • пільговому медичному обслуговуванню осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи -38 000 грн;
  • видатках на поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни -19 000 грн;
  • наданню соціальних  гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги  громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги- 970 020 грн;
  • встановленню телефонів особам з інвалідністю I і II груп -100 грн.

         На фінансування заходів комплексної Програми реабілітації та соціальної підтримки ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України планується 1 750 000 грн. Виконання Програми про соціальний захист громадян, що потрапили в скрутні життєві обставини передбачено фінансування в сумі 10  000 грн. На оздоровлення членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни заплановано 115 000 грн, на відшкодування витрат на поховання померлих (загиблих) військовослужбовців 500 000 грн.

        На утримання закладів соціальної сфери передбачено  10 580 945 грн.

 

Культура і мистецтво

 

          Видатки бюджету Гадяцької міської ТГ за ТПКВК МБ 4000 «Культура і мистецтво» на 2025 рік передбачені в сумі 12 881 364 грн, в тому числі по загальному фонду бюджету – 12 714 764 грн, по спеціальному фонду – 166 600 грн та  спрямовуються на утримання публічної бібліотеки, 3 будинків культури, історико- краєзнавчого музею та централізованої бухгалтерії, а також на забезпечення виконання Програми розвитку культури і туризму Гадяцької міської територіальної громади на 2023-2025 роки. Видатки на  оплату праці і нарахування на заробітну плату   в структурі видатків на галузь складають 78,8%, видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв -11,2%. В порівнянні з уточненим розписом 2024 року видатки на галузь заплановані на 622 581 грн менше, до факту 2023 року більше на 1 792 302 грн.

          На забезпечення діяльності бібліотек передбачено 3 255 938 грн, музею-2 020 576 грн. На забезпечення діяльності будинків культури і клубів заплановано 6 121 853 грн, на утримання централізованої бухгалтерії-1 282 997 грн. На проведення заходів в галузі культури і мистецтва  передбачено 200 000 грн.

 

Фізична культура і спорт

 

            Видатки за ТПКВК МБ 5000 «Фізична культура і спорт» на 2025 рік передбачені в сумі 1 971 129 грн, що менше на 204 266 грн проти запланованих у 2024 році. На фінансову підтримку спортивної споруди стадіону «Колос» заплановано 124 922 грн, на проведення навчально-тренувальних зборів і змагань- 162 000 грн, на утримання комплексної дитячо-юнацької спортивної школи-1 684 207 грн.

 

Житлово-комунальне господарство

 

           На фінансування ТПКВК МБ 6000 «Житлово-комунальне господарство» заплановано 23 565 271 грн, в тому числі по загальному фонду бюджету-21 565 271 грн, по спеціальному фонду- 2 000 000грн.  На експлуатацію та технічне обслуговування житлового фонду передбачено 1 000 000 грн на виконання Програми попередження аварійних ситуацій на об’єктах багатоквартирного житлового фонду міста Гадяч. Водопровідно-каналізаційне господарство планується профінансувати в сумі 2 000 000 грн на державні платежі та послуги по отриманню спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування. Забезпечення збору та вивезення сміття і відходів видатки заплановані в сумі  500 000 грн на придбання пластикових контейнерів для сміття. На іншу діяльність, пов’язану з експлуатацією об’єктів житлового-комунального господарства передбачено 1 425 000 грн. На благоустрій населених пунктів громади буде направлено по загальному фонду бюджету 17 640 271 грн та по спеціальному фонду на капітальний ремонт тротуарних доріжок в місті Гадяч-1000 000 грн.

 

Економічна діяльність

 

           На 2025 рік в бюджеті Гадяцької міської ТГ передбачено на утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури 9 920 000 грн, що на 5 914 700 грн більше проти запланованого у 2024 році. На утримання та розвиток автотранспорту по загальному фонду бюджету планується 1 752 859 грн. На організацію та проведення підготовчого етапу розробки комплексного плану просторового розвитку Гадяцької міської територіальної громади з формуванням завдання  заплановано 115 000 грн. На 2025 рік заплановані внески до статутного капіталу  Гадяцького ВУЖГ на придбання насосного обладнання- 311 200 грн.

            Проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи права на неї заплановано кошти в сумі 207 000 грн. На оплату членських внесків до асоціацій органів місцевого самоврядування передбачено 56 800 грн. За рахунок надходжень від цільового фонду заплановані заходи в сумі 20 000 грн. На інші заходи пов’язані з економічною діяльністю передбачено 30 000 грн.

 

Інша діяльність

 

           Для проведення заходів із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха в бюджеті виділяються кошти в сумі 626 500 грн. На заходи з організації рятування на водах передбачено 83 141 грн. Кошти від надходжень по фонду навколишнього середовища  в сумі 50 000 грн  заплановано направити на придбання  газонної трави, розсади квітів для озеленення  та на оплату послуг з проведення лабораторних досліджень води, повітря, ґрунту  на території МВВ  (міського звалища). На утримання ландшафтного парку «Гадяцький» заплановано 943 884 грн, що на 11,4% більше ніж заплановано на 2024 рік.

           На заходи та роботи з мобілізаційної підготовки місцевого значення заплановано 500 000 грн, на заходи та роботи з територіальної оборони -1 000 000 грн. На виконання заходів програми «Безпечна Громада» передбачено 600 000 грн.

Резервний фонд

 

          Обсяг резервного фонду бюджету Гадяцької міської ТГ планується в розмірі 1 000 000 грн.

 

Структура видатків загального фонду бюджету Гадяцької міської територіальної громади за економічною класифікацією

 

Оплата праці і нарахування на заробітну плату

          Загальний обсяг видатків загального фонду на заробітну плату з нарахуваннями становить 156 523 370 грн, тобто 61,8% від загального обсягу видатків загального фонду бюджету, що на 10,1% менше проти уточнених планових показників 2024 року.

 

Продукти харчування

          Видатки загального фонду на продукти харчування складають 5 885 433 грн, тобто 2,3% від загального обсягу видатків,  що на рівні планових показників 2024 року.

 

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв

          Видатки загального фонду на оплату комунальних послуг та енергоносіїв складають 25 730 089 грн, тобто 10,2% від загального обсягу видатків загального фонду бюджету,  та на 5,2% більше проти уточнених планових показників 2024 року. Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв забезпечені в повному об’ємі .

 

Поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)

           Видатки загального фонду на надання поточних трансфертів підприємствам ( установам, організаціям) становлять 29 448 213 грн, питома вага яких у загальному обсязі видатків складає 11,6%, що в порівнянні з уточненими плановими показниками 2024 року менше на 39,1%. Залишається незабезпеченою потреба по закладах охорони здоров’я на оплату енергоносіїв в сумі  3 284 288 грн.

 

Соціальне забезпечення

           Видатки загального фонду на соціальне забезпечення заплановано в сумі 2 582 698 грн, що становить 1,0% від загального обсягу видатків та менше запланованих видатків 2024 року на 20,0%. Незабезпеченість по зазначених видатках складає 2 305 480 грн.

 

 

Начальник фінансового управління                                      Алла БАБЕНКО

 

                                        

Додаток 1. pdf

Додаток 2. pdf

Додаток 3. pdf

Додаток 4. pdf

Додаток 5. pdf

Додаток 6. pdf