Опалювальний сезон 2024-2025 на Полтавщині: важлива інформація для одержувачів субсидій

  • 433

Фото без опису

Житлова субсидія — це допомога від держави родинам, доходи яких не дозволяють їм самотужки сплатити в повному обсязі кошти за спожиті житлово-комунальні послуги.

Розмір житлової субсидії залежить від кількості осіб в складі домогосподарства, розміру доходів осіб, що звернулись за призначенням субсидії, видів житлово-комунальних послуг і розміру загальної та опалюваної площі. Окрім того, важливим фактором є те, на який період призначається фінансова допомога, - опалювальний чи неопалювальний.

На 1 грудня 2024 року Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області забезпечує виплату житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива для 100,8 тис домогосподарств. Середній розмір субсидії становить понад 1700 грн. Для порівняння – у відповідний період минулого року на Полтавщині налічувалося 97,9 тис. одержувачів субсидій із середньою виплатою близько 1400 грн.

Тим громадянам, які звернуться за субсидією після 1 грудня, її нарахують не з початку опалювального сезону, а з дати подання заяви.

Також варто пам’ятати, що при призначенні субсидії не з початку опалювального сезону дохід претендента на її отримання розраховується інакше. Зокрема, для пенсіонерів враховується сума пенсійних виплат за місяць, що передує місяцю до місяця, з якого призначається субсидія. Тобто, якщо пенсіонер подав заяву на субсидію у грудні – пенсія за жовтень.

✅ Подавати заяви на житлові субсидії можна кількома способами:

▶️через пошту чи особисто в одному із сервісних центрів ПФУ;

▶️дистанційно через портал е-послуг ПФУ (portal.pfu.gov.ua) чи мобільний застосунок Пенсійного фонду, обравши опцію “Заява на житлову субсидію чи пільгу”;

▶️через “Дію”, ввівши у пошуку “Заява на субсидію”;

▶️через центри надання адмінпослуг та через посадовців у виконавчих органах місцевого самоврядування (ЦНАП).

❗️При оформленні житлової субсидії подаються такі документи:

▶️заява;

▶️декларація;

▶️довідка про доходи (у разі зазначення в декларації доходів, які не можуть бути підтверджені органами ДПС або ПФУ);

▶️копія договору про реструктуризацію заборгованості (у разі її наявності заборгованості на перше число місяця з якого призначається житлова субсидія);

▶️договір найму житла (в разі наявності);

▶️рішення суду (в разі наявності).

Важливою законодавчою новацією у порядку призначення житлових субсидій стали зміни, які набули чинності 13 листопада 2024 року. Зокрема, збільшено до 100 тис. грн (раніше -50 тис. грн) суму, що не впливає на право для отримання житлової субсидії у разі купівлі земельної ділянки, квартири (будинку), іншого нерухомого майна, транспортного засобу (механізму), цінних паперів та інших фінансових інструментів, віртуальних активів, будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку.

❓На що ще слід звернути увагу одержувачів фінансової підтримки з боку держави?

Відповідно до урядового рішення, одержувач житлової субсидії зобов’язаний протягом місяця з моменту виникнення обставин, що впливають на призначення субсидії, обов’язково інформувати про них орган Пенсійного фонду України.

До таких змін належать наступні:

▶️зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) членів домогосподарств (втому числі виїзд за кордон понад 60 днів);

▶️зміни соціального статусу членів домогосподарства (укладення/ розірвання шлюбу або отримання ID-картки особами які досягли 14-річного віку);

▶️зміни в складі сім’ї члена домогосподарства;

▶️зміни переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання;

▶️зміни переліку витрат на управління багатоквартирним будинком;

▶️зміни управителя, виконавця комунальних послуг, створення об’єднання;

▶️настання умов, за яких втрачається право на отримання субсидії (купівля: транспортного засобу; квартири; земельної ділянки; іноземної валюти).

У разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) у житловому приміщенні (будинку) осіб, складу сім’ї члена домогосподарства, переліку житлово-комунальних послуг, умов їх надання, отримання одноразового доходу у сумі, що перевищує 25-ти кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб (75700 грн), подаються нові заява та декларація.