Про затвердження Програми соціально-економічного розвитку Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення п’ятдесят сьомої сесії
Гадяцької міської ради
восьмого скликання
19 грудня 2024 року № 2536
ПРОГРАМА
соціально-економічного розвитку
Гадяцької міської
територіальної громади
на 2025 рік
2024
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………… |
3 |
|
4 |
1.1.Географічне розташування Гадяцької міської територіальної громади, опис суміжних територій…………………………………………….. |
4 |
1.2. Демографічна ситуація, ринок праці………………………………….... |
6 |
1.3. Стан розвитку інфраструктури громади……………………………….. |
8 |
1.3.1. Дорожньо-транспортна інфраструктура………………………….... |
8 |
1.3.2. Соціальна інфраструктура…………………………………………... |
9 |
1.3.3. Промислова та агропромислова інфраструктура………………….. |
11 |
1.3.4. Екологічна інфраструктура…………………………………………. |
12 |
1.3.5. Торгівельна інфраструктура……………………………………….... |
13 |
1.3.6. Житлово-комунальне господарство………………………………... |
13 |
1.4. Динаміка та особливості соціально - економічного розвитку громади…………………………………………………………………………… |
14 |
1.5.Фінансово-бюджетна ситуація територіальної громади………………. |
15 |
1.6. Результати SWOT– аналізу громади…………………………………... |
16 |
2. Цілі та пріоритети розвитку територіальної громади на 2025 рік………… |
18 |
3. Основні завдання та механізми реалізації Програми………………………. |
18 |
4. Механізм моніторингу та оцінки результативності реалізації Програми… |
20 |
|
|
Додатки:
|
|
Додаток 1 «Перелік програм і проєктів, які планується реалізувати у 2025 році»………………………………………………………………………………. |
22 |
ВСТУП
Програма соціально-економічного розвитку Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік розроблена відповідно до Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо засад державної регіональної політики та політики відновлення регіонів і територій», Постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 № 621 «Про розроблення прогнозних i програмних документів економічного i соціального розвитку та складання проєкту державного бюджету».
Програма соціально-економічного розвитку Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік (далі - Програма) розроблена виконавчим комітетом міської ради на основі аналізу поточної ситуації в територіальній громаді. Програма відповідає стратегічним та оперативним цілям Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року (постанова Кабінету Міністрів України від 05.08.2020р. № 695), Стратегії розвитку Полтавської області на 2021-2027 роки (рішення п’ятої сесії Полтавської обласної ради восьмого скликання від 06.07.2021р. № 188), Стратегії розвитку Гадяцької міської територіальної громади на 2023-2027 роки (рішення тридцять п’ятої позачергової сесії Гадяцької міської ради восьмого скликання від 03.05.2023р. №1601).
Основною метою Програми є створення умов для повноцінного функціонування громади, зокрема, через зростання добробуту і підвищення якості життя населення, забезпечення зростання показників економічного розвитку, забезпечення сталого розвитку усіх територій громади, враховуючи всі виклики, що постають перед громадою.
Програма визначає цілі, завдання та основні заходи економічного і соціального розвитку Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік.
- Аналіз економічного і соціального розвитку
-
- Географічне розташування Гадяцької міської територіальної громади, опис суміжних територій
Гадяцька міська територіальна громада утворена відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад». Рішення про добровільне приєднання до територіальної громади міста обласного значення Біленченківської сільської територіальної громади прийнято тридцять восьмою сесією Гадяцької міської ради сьомого скликання 19 вересня 2018 року. Відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України «Про затвердження перспективного плану формування територій громад Полтавської області» від 13 травня 2020 р. № 571-р, «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Полтавської області» від 12 червня 2020 р. № 721-р та Постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 «Про утворення та ліквідацію районів» до Гадяцької громади приєднані Сарівська та Харковецька сільські ради. До складу громади входить 21 населений пункт – м. Гадяч, с. Біленченківка, с. Грипаки, с. Оріханове, с. Островерхівка, с. Осняги, с. Рудиків, с. Кіблицьке, с. Писарівщина, с. Петроселівка, с. Степаненки, с. Сари, с. Донцівщина, с. Київське, с. Малі Будища, с. Саранчова Долина, с. Червоний Кут, с. Харківці, с. Бутовичеське, с. Кияшківське, с. Круглик.
Рис.1 Карта Гадяцької міської територіальної громади
Станом на 1 січня 2024 року, за даними відомостей про зареєстрованих осіб у Гадяцькій міській територіальній громаді, зареєстровано всього 23879 осіб, в тому числі населення міста Гадяч – 19923 особи. Площа територіальної громади складає 204,5 кв. км. Адміністративним центром територіальної громади є місто Гадяч, яке знаходиться на відстані 116 км від обласного центру.
Гадяцька міська територіальна громада розташована на правому березі річки Псел. Клімат помірно-континентальний. Ґрунтовий покрив представлений типовими чорноземами.
По території громади проходять автомобільні дороги загального користування державного значення Т-17-05 Лохвиця-Гадяч-Охтирка-КПП «Велика Писарівка», Т-17-06 «Гадяч-Опішня», Т-17-25 «Гадяч-Миргород» та залізнична станція «Гадяч».
Категорії земель територіальної громади
Категорія земель
|
Площа земель, га |
Землі сільськогосподарського призначення |
14843,02 |
Землі житлової і громадської забудови |
652,47 |
Землі лісогосподарського призначення |
2035,73 |
Землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики та ін. |
334,61 |
Землі водного фонду |
228,7 |
Землі природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення |
2308,75 |
Землі оздоровчого призначення |
33,6 |
Землі рекреаційного призначення |
13,98 |
Землі історико-культурного призначення |
2,24 |
Всього |
20453,10 |
У структурі переважають землі сільськогосподарського призначення, які займають 72,6% території. Землі лісогосподарського призначення – 10,0%, землі природно-заповідного фонду – 11,3%, землі житлової і громадської забудови – 3,2%, землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики - 1,6%, землі водного фонду – 1,1%, землі оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення – 0,2%.
На сьогодні у Гадяцькій міській територіальній громаді наявна наступна містобудівна документація місцевого рівня по місту Гадяч:
- «Генеральний план міста Гадяч Полтавської області», який затверджений рішенням 6 сесії Гадяцької міської ради від 11.10.1996 року зі змінами від 16.01.2018, а саме: «Внесення змін до генерального плану м. Гадяч Полтавської області», «План зонування території (зонінг) міста Гадяч Полтавської області, затверджені рішенням 28 сесії Гадяцької міської ради 7 скликання 16.01.2018 року та План червоних ліній основних вулиць міста Гадяч Полтавської області до «Внесення змін до генерального плану міста Гадяч Полтавської області», який затверджений рішенням 16 сесії Гадяцької міської ради 8 скликання 25.11.2021 року № 786;
- «Історико-архітектурний опорний план м. Гадяч Полтавської області з визначенням меж і режимів використання зон охорони пам’яток та історичних ареалів», який затверджений рішенням 28 сесії Гадяцької міської ради 7 скликання 16.01.2018 року.
Також розроблені та затверджені генеральні плани з розробкою зонування території сіл Червоний Кут, Бутовичеське (у 2018 році), села Біленченківка (у 2019 році), сіл Степаненки та Сари (у 2020 році) та села Осняги (у 2021 році).
1.2. Демографічна ситуація, ринок праці територіальної громади
До Гадяцької міської територіальної громади з адміністративним центром в місті Гадяч входять 21 населений пункти. Станом на 1 січня 2024 року, за даними відомостей про зареєстрованих осіб у Гадяцькій міській територіальній громаді, зареєстровано всього 23879 осіб, в тому числі населення міста Гадяч – 19923 особи., сільське населення - 3956 осіб.
В гендерній структурі переважають жінки. Зокрема станом на 1 січня 2024 року жінок на 2051 особу більше, ніж чоловіків. Основні демографічні тенденції в громаді типові для країни: зменшення та старіння населення.
Протягом останніх трьох років на території громади спостерігаються негативні тенденції природного приросту населення. Міграційний рух населення, протягом останніх років, має позитивну тенденцію.
На даний час по населених пунктах Гадяцької міської територіальної громади станом на 1 листопада 2024 року проживає 1880 внутрішньо переміщених осіб, у тому числі 419 дітей.
Станом на 01.10.2024 – зареєстровано безробітних 130 осіб ( станом на 27.05.2024 - 153 особи; на 01.02.2024 – 267 осіб). За 9 місяців 2024 року на вільні та новостворені робочі місця за направленням служби зайнятості працевлаштовано 220 жителів громади, з яких 109 зареєстровані безробітні. На суспільно корисних роботах за січень-вересень 2024 року брали участь 34 особи. За 9 місяців 2024 року Гадяцьким управлінням Миргородської філії Полтавського обласного центру зайнятості працевлаштовано на постійну роботу 2 учасника бойових дій, жителів громади; 1 учасник бойових дій започаткував власну справу.
Також відбувається відтік робочої сили за межі громади, зокрема в інші міста, регіони та за кордон. Дуже багато людей виїжджають на заробітки, деякі залишаються за кордоном, що є стримуючим фактором у режимі відтворення населення та поступово призводить до скорочення чисельності осіб працездатного віку.
-
- Стан розвитку інфраструктури громади
-
-
- Дорожньо-транспортна інфраструктура
-
По території громади проходять автомобільні дороги загального користування державного значення Т-17-05 Лохвиця-Гадяч-Охтирка-КПП «Велика Писарівка», Т-17-06 «Гадяч-Опішня» та Т-17-25 «Гадяч-Миргород». Автомобільна дорога загального користування місцевого значення О1702028 /Т-17-05/-Біленченківка сполучає місто Гадяч з Біленченківським старостинським округом. Також по території громади проходять автомобільні дорога загального користування місцевого значення О1702029 Харківці - /Гадяч-Миргород/, С170227 Гадяч-Малі Будища.
Загальна протяжність автомобільних доріг становить 193,468 км., в тому числі з твердим покриттям 117,2 км. У цілому по громаді мережа доріг з твердим покриттям забезпечує транспортне сполучення між всіма населеними пунктами територіальної громади. Однією з найважливіших проблем Гадяцької громади є незадовільний стан доріг державного значення. Оскільки з міста Гадяча у напрямках Києва, Полтави, Миргорода та Липової Долини стан автомобільних доріг знаходиться в жахливому стані.
Щороку проводиться ремонт доріг комунальної власності. Станом на 01.12.2024 р. сума витрат на поточний ремонт доріг складає 3072,803 тис. грн. та передано субвенцію з місцевого бюджету обласному бюджету ДП «Агентство місцевих доріг Полтавської області» в сумі 200,0 тис. грн.
Автомобільний транспорт займає одну з провідних ролей як у внутрішніх зв’язках громади, так і в зовнішніх зв’язках. Сполучення з обласним центром м. Полтава та іншим районним центрами, а також між містом Гадяч та с. Біленченківка, с. Сари та с. Харківці здійснюється перевізниками. На території громади діє автостанція Гадяч-1, яка обслуговує пасажирів у приміському, міжміському та міжобласному автобусному сполученні. В громаді наявне залізничне сполучення. В місті Гадяч є залізнична станція «Гадяч».
-
-
- Соціальна інфраструктура
-
В міській територіальній громаді функціонує 8 закладів дошкільної освіти. Загалом, дошкільною освітою охоплено 622 дитини, що становить 100% від загальної кількості дітей віком від 3 до 6 років.
Заклади дошкільної освіти громади
№ з/п |
Назва закладу дошкільної освіти |
Місце розташування |
Кількість дітей |
1 |
ЗДО № 2 «Берізка» |
м. Гадяч, вул. Драгоманова, 2 |
80 |
2 |
ЗДО № 9 «Дзвіночок» |
м. Гадяч, вул. Полтавська, 119а |
75 |
3 |
ЗДО № 10 «Казка» |
м. Гадяч, вул. Немирича Юрія, 7А |
103 |
4 |
ЗДО «Веснянка» |
м. Гадяч, вул. Шевченка, 10 |
173 |
5 |
ЗДО «Первоцвіт» |
м. Гадяч, вул. Захисників України, 18 |
109 |
6 |
ЗДО «Світанок» |
с. Біленченківка, пл. Перемоги, 3 |
33 |
7 |
ЗДО «Колосок» |
с. Сари, вул. Полтавська,4 |
43 |
8 |
ЗДО «Зірочка» |
с. Харківці, вул. Шкільна,10 |
6 |
Загальною середньою освітою охоплено 2276 учнів у п’яти закладах загальної середньої освіти Гадяцької міської територіальної громади. З метою забезпечення підвезення учнів, які проживають за межами пішохідного доступу та у віддалених населених пунктах, задіяні 4 одиниці підвідомчого транспорту (шкільні автобуси), якими забезпечується підвезення 233 учні ЗЗСО та 31 дитина ЗДО. Всі заклади загальної середньої освіти забезпечені кваліфікованими спеціалістами. Проводиться робота із створення системи виховання школярів, шляхом залучення їх до позакласних та позашкільних заходів, які відповідають запитам та уподобанням, розвитку учнівського самоврядування. Велика увага приділяється громадянському вихованню.
Заклади загальної середньої освіти громади
№ з/п |
Назва закладу загальної середньої освіти |
Місце розташування |
Кількість дітей |
1 |
Гадяцький ліцей №1 ім. Олени Пчілки |
м. Гадяч, вул. Гетьманська, 35 |
520 |
2 |
Гадяцький ліцей № 2 ім. Михайла Драгоманова |
м. Гадяч, вул. Лесі Українки, 8 |
349 |
3 |
Гадяцька ліцей № 3 ім. Івана Виговського |
м. Гадяч, вул. Степаненка, 41 |
422 |
4 |
Гадяцький опорний ліцей імені Лесі Українки (разом з Біленченківською філією) |
м. Гадяч, вул. Швидкого, 2 |
797 |
5 |
Сарський опорний ліцей |
с. Сари, вул. Центральна,64 |
188 |
На території Гадяцької міської територіальної громади у підпорядкуванні відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради перебуває 2 заклади позашкільної освіти: комунальна установа «Гадяцька комплексна дитячо-юнацька спортивна школа» Гадяцької міської ради та комунальна установа «Гадяцький Будинок дитячої та юнацької творчості» Гадяцької міської ради.
Заклади позашкільної освіти громади
№ з/п |
Назва закладу загальної середньої освіти |
Місце розташування |
Кількість дітей |
1 |
Комунальна установа «Гадяцька комплексна дитячо-юнацька спортивна школа» Гадяцької міської ради |
м. Гадяч, вул. Степаненка, 41 |
168 |
2 |
Комунальна установа «Гадяцький Будинок дитячої та юнацької творчості» Гадяцької міської ради |
м. Гадяч, вул. Лесі Українки, 4 |
411 |
Культурно – мистецький простір Гадяцької міської територіальної громади забезпечують 18 закладів культури: 9 бібліотек, 7 клубних закладів, 1 школа мистецтв, 1 історико-краєзнавчий музей. Працюють 38 аматорських колективів у яких беруть участь 537 осіб. 5 колективів мають звання «народний», 2 дитячих колективи мають звання «зразковий».
Закладами культури проводяться різноманітні тематичні заходи з нагоди державних, професійних свят, пам’ятних дат, найбільше уваги приділяється роботі по підготовці та проведенню заходів національно-патріотичного спрямування, вшанування воїнів – захисників, волонтерів, пам'яті загиблих Героїв, які віддали своє життя за цілісність і незалежність України. З метою популяризації Гадяцького краю як регіону козацької слави, столиці гетьманщини, на базі Сарського будинку культури було проведено заходи щодо етнографічно – мистецького фестивалю «Підкова козацької слави». Традиційно, на Батьківщині славної землячки Олени Пчілки та її доньки Лесі Українки, у місті Гадячі, проведено обласне літературно – мистецьке свято «Дивоцвіт Лесиного гаю». У рамках проведення якого відбувається вручення літературно – мистецької Премії імені Олени Пчілки Національного видавництва дитячої літератури «Веселка».
При Гадяцькій школі мистецтв станом на 01.11.2024 року навчається 386 учнів, відкрито філії у Лютенській, Сергіївській, Петрівсько-Роменській ОТГ.
Значна увага приділяється розвитку музейної справи, пошукової роботи історико-краєзнавчого напрямку, популяризації Гадяцького краю як туристичного привабливого регіону. Працівниками Гадяцького історико – краєзнавчого музею систематично проводяться заходи по розробленню та поповненню виставок експозиційних зал, облаштуванню етнографічного дворика, створенню нових туристичних маршрутів. На сьогодні, до послуг туристів розроблено та втілено ряд туристичних маршрутів «Гадяч – гетьманська столиця», «Гадяч: історія і сучасність», «Лесиними стежками». Також можна відвідати «Гадяцьке підземелля» та музей бджільництва.
Охорона здоров’я на території Гадяцької міської територіальної громади представлена двома ланками закладів медицини – КНП «Гадяцька міська центральна лікарня» та системою Первинної медико-санітарної допомоги (ПМСД). Гадяцька МЦЛ розташована в місті Гадяч. На території громади система ПМСД складається з 4 амбулаторій загальної практики та сімейної медицини (АЗПСМ).
Заклади медицини територіальної громади
№ п/п |
Назва лікарняного закладу |
Місце розташування |
Чисельність лікарів, медперсоналу |
1 |
АЗПСМ м. Гадяч №1 |
м. Гадяч, вул. Лохвицька,1 |
8 лікарів, 14 середній медичний персонал |
2 |
АЗПСМ м. Гадяч №2 |
м. Гадяч, вул. Полтавська, 44 |
8 лікарів, 17 середній медичний персонал |
3 |
АЗПСМ с. Біленченківка |
с. Біленченківка, вул. Центральна, 27 |
3 середній медичний персонал |
4 |
АЗПСМ с. Сари |
с. Сари, вул. Миколаївська, 1/2 |
2 лікарі 4 середній медичний персонал |
-
-
- Промислова та агропромислова інфраструктура
-
На території громади, станом на 01.01.2024 року, зареєстровано: 375 юридичних осіб та 493 фізичних осіб-підприємців. Станом на 01.01.2023 було зареєстровано 398 юридичних осіб та 576 фізичних осіб-підпримців.
Основними видами господарської діяльності, яку проводять підприємства на території громади є:
- сільське господарство: вирощування зернових культур, олійних культур, розведення великої рогатої худоби та кіз;
- промисловість: машинобудування та металообробка, переробка сільськогосподарської продукції, будівельна галузь;
- інші: роздрібна торгівля, надання послуг.
На території Гадяцької міської територіальної громади більшу площу земель займають земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які використовуються переважно для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, для ведення особистого селянського господарства, городництва, садівництва та сінокосіння випасання худоби. В с.Осняги функціонує молочно-товарна ферма ДП «Діола», що займається розведенням великої рогатої худоби. В с.Малі Будища функціонує молочна ферма ФГ «Добро-Крафт», яка займається розведенням кіз, коней, корів та виготовленням різного виду сирів.
Основними аграрними підприємствами та фермерськими господарствами, які займаються вирощуванням зернових та технічних культур, а це пшениця, соняшник, кукурудза, ячмінь, соя та жито, на території громади є: ТОВ «Агро-Край», ПП «Новатор – Агро», ТОВ «Діола Д», КСП «Зелений Гай» (займається як вирощуванням сільськогосподарських культур, так і овочівництвом та плодово – ягідним розсадництвом), ФГ «Юхименко – Агро», ФГ «Жито-3».
Крім великих сільськогосподарських виробників на території громади є невеликі фермерські господарства, які займаються вирощуванням сільськогосподарських культур а саме: ФГ «Троя», ФГ «Агродім Деметра», ФГ «Горизонт 2020», ФГ «Рудиків Агро», ФГ «С.В.Л.».
Промисловий комплекс Гадяцької міської територіальної громади представлений різними галузями:
- машинобудування і металообробка (ПАТ «Вентиляторний завод «Горизонт» - виробляють вентилятори);
- будівельна галузь (ТОВ «Гадяцький завод ЗБВ» виробляють блоки бетонні для стін підвалу, збірний залізобетон та товарний бетон, ПП «Укрбудсервіс ДВМ» - цегла керамічна);
- поліграфічна галузь (Видавництво «Гадяч», яке займається випуском друкованої продукції).
-
-
- Екологічна інфраструктура
-
На стан довкілля громади значною мірою впливають діяльність газовидобувних підприємств (які здійснюють свою діяльність на території громади, і тих, які здійснюють діяльність на території сусідніх громад), методи ведення сільського господарства.
Проблема накопичення, збирання, переробки, утилізації, знешкодження та захоронення відходів є однією з гострих проблем функціонування громади. Ситуація у місті у сфері поводження з побутовими відходами на сьогодні залишається складною. Щорічно, кількість відходів, які утворюються в громаді, збільшується. Роботи по збиранню, перевезенню та знешкодженню твердих побутових відходів виконують міське комунальне підприємство «Комунсервіс» та комунальне підприємство «Гадяч-житло». Тверді побутові відходи спеціалізованим транспортом перевозяться для складування на міське сміттєзвалище твердих побутових відходів, площею 4 га, яке розташоване в с. Хитці Краснолуцької територіальної громади. Власником сміттєзвалища ТПВ є Гадяцьке МКП «Комунсервіс». Сміттєзвалище потребує санації та рекультивації.
На території громади функціонують каналізаційно-очисні споруди, які проводять очистку стічних вод. Після тривалої експлуатації в деяких місцях спостерігаються провали колектора, система потребує оновлення на окремих ділянках.
На території громади питання щодо забруднення атмосферного повітря є також актуальним, оскільки розташовані автозаправні та газозаправні станції, що в своїй роботі продукують викиди в повітря шкідливих речовин. На території громади відсутні підприємства, які скидають забруднюючі речовини у поверхневі води. Забруднення ґрунту відбувається при використанні засобів хімізації в аграрному секторі громади.
1.3.5. Торгівельна інфраструктура
Торгівельним обслуговуванням населення Гадяцької громади забезпечене повністю. В громаді налічується 60 продовольчих магазинів. В місті функціонує 2 підприємства мережевої торгівлі: «АТБ» та «Маркетопт». Також в громаді надаються побутові послуги, послуги з пошиття та ремонту одягу, ремонту взуття, побутової техніки, комп’ютерної та оргтехніки. На території громади функціонують автозаправні станції. Споживчий ринок громади характеризується активним розвитком інфраструктури торгівельних закладів, достатнім рівнем товарного насичення.
1.3.6. Житлово-комунальне господарство
Житловий фонд територіальної громади налічує: 110 житлових будинків в м. Гадяч, з яких 42– п’ятиповерхові та 2560 будинків розташованих в сільській місцевості. Функціональні обов’язки з надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій в багатоквартирних житлових будинках м. Гадяч, а також збір та вивезення сміття здійснює комунальне підприємство «Гадяч-житло» та управлінська компанія ТОВ «Будсантехпроект». КП «Комунсервіс» займається збором та вивезенням твердих побутових відходів з приватного сектору. Тверді побутові відходи вивозяться на сміттєзвалище загальною площею 4 га.
На території міської територіальної громади створено 4 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків та 1 житлово-будівельний кооператив.
Забезпечення водопостачанням споживачів м. Гадяч здійснюється Гадяцьким виробничим управлінням житлово-комунального господарства, загальна протяжність водопровідних мереж складає 64 км. Охопленість населення послугами централізованого водопостачання в місті становить 99,6%. В Біленченківському старостинському окрузі водопостачання здійснює комунальне підприємство «Добробут». Подача води здійснюється цілодобово. Рівень зношеності мережі водопостачання становить 56,7%. На території Сарівського старостинського округу послуги по водопостачанню забезпечує КП «Сарівське».
Не всі населені пункти, які входять до складу громади, газифіковано. Зокрема, не газифікованими залишаються с. Оріханове, с. Рудиків, с. Грипаки, с. Петроселівка, с. Саранчова Долина, с. Донцівщина. Населення, яке проживає на території громади має доступ до мобільного звʼязку та мережі Інтернет. Поштові відділення працюють в м. Гадяч та с. Сари.
На сьогоднішній день гостро стоїть питання поводження з твердими побутовими відходами, адже строк експлуатації міського сміттєзвалища обмежений.
-
- Динаміка та особливості соціально - економічного розвитку громади
Гадяцька міська територіальна громада – це громада, яка має дуже велику кількість проблем та складнощів свого функціонування.
Основними проблемами соціально-економічного розвитку громади є:
Зменшення кількості населення та від’ємний природний приріст. Шляхом вирішення проблеми є: підвищення якості надання медичних послуг за рахунок оновлення матеріально – технічної бази та підвищення кваліфікації персоналу; більш повне задоволення освітніх та культурних потреб населення; покращення стану здоров’я населення, за рахунок залучення жителів громади, особливо молоді, до занять спортом та популяризації здорового, безпечного способу життя.
Безробіття та наявність тіньової зайнятості населення. Вирішити дану проблему можливо за рахунок: сприяння реалізації інвестиційних проектів, особливо тих, які передбачають створення нових робочих місць; забезпечення тимчасової зайнятості та додаткового стимулювання мотивації до праці, через організації і проведення громадських робіт, спрямованих на задоволення суспільних потреб територіальної громади; здійснення професійного навчання безробітних з робітничих професій та напрямів підвищення кваліфікації з метою підвищення якості трудового потенціалу; також важливу роль у легалізації заробітної плати та зайнятості може відіграти роз’яснювальна робота, через засоби масової інформації, серед суб’єктів господарювання та працівників, стосовно негативних наслідків тіньового працевлаштування.
Погіршення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг. Шляхом вирішення проблеми є проведення капітальних та поточних ремонтів автомобільних доріг із застосуванням сучасних та новітніх технологій і матеріалів.
Зношеність об’єктів системи водопостачання. Необхідно провести ряд заходів для вирішення даної проблеми. Зокрема: замінити всю систему водопроводів, провести промивку, прочистку та ремонт водопровідної мережі в населених пунктах громади.
Недостатнє матеріально-технічне забезпечення закладів освіти. За рахунок проведення модернізації та осучаснення закладів освіти можливо вирішити дану проблему. Зокрема, проведення реконструкцій, капітальних та поточних ремонтів закладів освіти та покращення їх матеріально-технічної бази.
Значні витрати на енергоресурси в опалювальний період. Шляхом вирішення проблеми є: впровадження інвестиційних проектів з використанням енергозберігаючих заходів; проведення комплексу енергозберігаючих капітальних та поточних ремонтів в бюджетних установах; проведення інформаційно – роз’яснювальних кампаній у засобах масової інформації стосовно необхідності економії паливно – енергетичних ресурсів та переваг використання альтернативних видів палива.
Екологічний стан на території територіальної громади. Необхідно підвищити рівень екологічної культури та обізнаності населення. Також забезпечити упорядкування, збереження та розвиток зелених зон територіальної громади. Підвищити рівень екологічної безпеки при поводженні з твердими побутовими відходами.
Основною метою соціально-економічного розвитку Гадяцької міської територіальної громади є задоволення соціальних потреб громади, підвищення якості життя населення, створення умов для подальшого економічного зростання, наповнення місцевого бюджету, покращення на цій основі фінансування установ освіти, культури, охорони здоров’я.
-
- Фінансово-бюджетна ситуація територіальної громади
Головною метою бюджетної політики є формування достатніх ресурсів для фінансування пріоритетних напрямків соціально-економічного розвитку територіальної громади та підвищення ефективності використання бюджетних коштів.
Бюджет Гадяцької міської територіальної громади на 2025 рік по доходах визначено в сумі 263864,0 тис грн., в т.ч. доходи загального фонду 254877,6 тис. грн. та доходи спеціального фонду 8986,4 тис. грн.
Видатки визначено в сумі 263864,0 тис. грн., в т.ч. видатки загального фонду 251684,4 тис. грн. та видатки спеціального фонду 12179,6 тис. грн.
В основу формування розрахункових показників доходів, видатків та міжбюджетних трансфертів місцевого бюджету на 2025 рік покладено норми чинного Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів.
Обсяг дохідної частини місцевого бюджету загального фонду (без урахування трансфертів) на 2025 рік становить 205099,3 тис. грн., що на 12166,9 тис. грн., або на 6,3 % більше за показник 2024 року.
Дохідна частина громади на 2025 рік
Показники |
Всього тис. грн. |
Загальний фонд |
|
Податок на доходи фізичних осіб |
106846,7 |
Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності |
255,3 |
Акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (пальне) |
2551,4 |
Акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) |
16117,8 |
Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів |
11361,1 |
Податок на нерухоме майно |
2990,6 |
Земельний податок з юридичних осіб |
2817,3 |
Орендна плата з юридичних осіб |
10240,8 |
Земельний податок з фізичних осіб |
728,3 |
Орендна плата з фізичних осіб |
2537,9 |
Транспортний податок з юридичних осіб |
2,3 |
Туристичний збір |
21,5 |
Єдиний податок з юридичних осіб |
2418,2 |
Єдиний податок з фізичних осіб |
31382,4 |
Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників |
2953,7 |
Плата за надання адміністративних послуг |
2660,0 |
Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності |
271,6 |
Державне мито |
6,8 |
Адміністративні штрафи та інші санкції |
4477,8 |
Інші надходження |
44,7 |
Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів |
4139,8 |
Базова дотація |
12670 |
Разом доходів |
254877,6 |
Спеціальний фонд |
8986,4 |
-
- Результати SWOT– аналізу громади
SWOT-аналіз Гадяцької міської територіальної громади проведено з урахуванням поточного стану та тенденцій розвитку громади, актуальних проблемних питань у різних галузях. Проаналізувавши статистичну інформацію описово-аналітичної частини, визначено сильні та слабкі сторони, можливості та загрози для територіальної громади.
SWOT-аналіз Гадяцької міської територіальної громади допоміг виявити ті галузі та види діяльності, де громада має значний потенціал розвитку, а також допоміг сформулювати конкретні завдання та дії, які необхідно вжити для реалізації цього потенціалу.
СИЛЬНІ СТОРОНИ |
СЛАБКІ СТОРОНИ |
|
|
МОЖЛИВОСТІ |
ЗАГРОЗИ |
|
|
- Цілі та пріоритети розвитку територіальної громади на 2024 рік
Діяльність виконавчого комітету та депутатського корпусу Гадяцької міської ради буде спрямована на вирішення основних проблем територіальної громади. Виконання передбачених у Програмі завдань стане підґрунтям для впровадження заходів у різних сферах, що у свою чергу дасть можливість забезпечити збалансований розвиток громади.
Основними цілями громади є:
- Економічний розвиток громади:
- ефективна бізнес та інвестиційна інфраструктура;
- сталий розвиток культури та туризму;
- Висока якість життя, комфортні умови та добробут:
- доступна та ефективна система надання медичних послуг та створення здорового способу життя;
- інтегрована система соціального захисту населення;
- доступна і якісна освіта;
- розвиток житлово-комунальної інфраструктури – комфортне життя для мешканців;
- цифрова трансформація громади.
- Ефективне управління просторовим розвитком, енергоефективна та безпечна інфраструктура:
- просторове планування, як головний інструмент досягнення сталого розвитку;
- інфраструктурний та безпечний розвиток громади;
- забезпечення чистого навколишнього середовища.
- Основні завдання та механізми реалізації Програми
Організаційні та адміністративні заходи Програми — це послідовні дії виконавчих органів міської територіальної громади, спрямовані на досягнення визначених пріоритетних цілей розвитку в межах наявних фінансових ресурсів.
Пріоритети |
Оперативні цілі |
Завдання
|
1. Економічний розвиток громади
|
1.1 Ефективна бізнес та інвестиційна інфраструктура
|
1.1.1 Сприяння розвитку підприємницької діяльності в громаді, в тому числі АПК |
1.1.2 Підвищення інвестиційної привабливості громади |
||
1.1.3 Ефективне управління об’єктами комунальної власності |
||
1.2. Сталий розвиток культури та туризму |
1.2.1 Розвиток внутрішнього і в’їзного туризму |
|
1.2.2 Збереження історико-культурної спадщини |
||
1.2.3 Управління та організація діяльності у сфері культури |
||
2. Висока якість життя, комфортні умови та добробут
|
2.1. Доступна та ефективна система надання медичних послуг та створення умов для здорового способу життя |
2.1.1. Забезпечення системи надання якісних медичних послуг |
2.1.2. Розвиток фізичної культури та спорту |
||
2.2. Інтегрована система соціального захисту населення |
2.2.1 Підвищення рівня соціальної захищеності найбільш уразливих верств населення |
|
2.2.2. Підтримка внутрішньо-переміщених осіб |
||
2.2.3. Забезпечення гендерної рівності на всіх рівнях прийняття рішень |
||
2.3. Доступна і якісна освіта
|
2.3.1. Сприяння розвитку закладів освіти, зміцнення їх матеріальної бази |
|
2.3.2. Забезпечення оздоровлення, відпочинку та соціальної підтримки дітей |
||
2.3.3 Забезпечення якісного надання послуг по підвезенню дітей до місця навчання |
||
2.3.4. Розвиток інклюзивної освіти |
||
2.4. Розвиток житлово-комунальної інфраструктури – комфортне життя для мешканців |
2.4.1 Розвиток водопровідно-каналізаційного господарства |
|
2.4.2 Проведення реконструкції та капітального ремонту житлового фонду |
||
2.4.3 Ефективне управління у сфері благоустрою |
||
2.4.4. Створення безбар’єрного середовища |
||
2.5. Цифрова трансформація громади |
2.5.1. Цифровізація публічних послуг |
|
2.5.2 Розвиток цифрової грамотності |
||
2.5.3. Створення єдиного простору надання адміністративних послуг |
||
3.Ефективне управління просторовим розвитком, енергоефективна та безпечна інфраструктура |
3.1. Просторове планування, як головний інструмент досягнення сталого розвитку |
3.1.1. Комплексний план просторового розвитку території громади |
3.1.2. Покращення енергоефективності та розвиток альтернативної енергетики |
||
3.2. Інфраструктурний та безпечний розвиток громади |
3.2.1. Розвиток дорожньої інфраструктури |
|
3.2.2. Організація пасажирських перевезень |
||
3.2.3. Забезпечення правопорядку, публічної безпеки та цивільного захисту |
||
3.3. Забезпечення чистого навколишнього середовища |
3.3.1 Удосконалення системи управління відходами |
|
3.3.2 Охорона та раціональне використання водних ресурсів |
||
3.3.3. Збереження та відтворення якості довкілля |
- Механізм моніторингу та оцінки результативності реалізації Програми
Послідовна реалізація визначених у Програмі завдань надасть можливість у 2025 році отримати позитивну динаміку розвитку міської територіальної громади та досягти поставлених цілей. Відповідно до вище зазначених завдань реалізації Програми, індикаторами результативності будуть: зменшення безробіття; зменшення обсягу споживання енергоресурсів; поліпшення технічного стану закладів освіти, культури, медицини, спорту; підвищення громадської активності; підвищення якості доріг; збільшення кількості молоді, яка займається спортом; збільшення кількості новостворених малих та середніх підприємств; збільшення кількості надання адміністративних послуг; збільшення проведених спортивних, освітніх та культурних заходів; збільшення кількості людей, які уклали договір на вивіз сміття.
Для проведення моніторингу та оцінки результативності виконання запланованих заходів можуть застосовуватися офіційні статистичні дані, показники виконання бюджету, інша інформація, отримана від структурних підрозділів.
Додаток 1
Перелік програм і проєктів, які планується реалізувати у 2025 році
Назва проєкту / програми |
Термін реалізації |
Орієнтовна вартість, тис. грн. |
Джерела фінансу-вання |
Відповідальні виконавці |
1.1. Ефективна бізнес та інвестиційна інфраструктура |
||||
1.1.1. Сприяння розвитку підприємницької діяльності в громаді, в тому числі АПК |
||||
1. Інформування представників бізнесу про можливості залучення кредитних і грантових фінансових ресурсів |
2025 |
Не потребує фінансування |
Не потребує фінансування |
Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету |
2. Залучення суб’єктів малого і середнього бізнесу до участі в тренінгах, форумах, семінарах, навчаннях |
2025 |
Не потребує фінансування |
Не потребує фінансування |
Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету |
1.1.2. Підвищення інвестиційної привабливості громади |
||||
1. Оновлення інвестиційного паспорту громади |
2025 |
Не потребує фінансування |
Не потребує фінансування |
Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету |
2. Участь в конкурсах, грантах, міжнародних програмах |
2025 |
Не потребує фінансування |
Не потребує фінансування |
Відділ економічного розвитку та інвестицій виконавчого комітету, структурні підрозділи міської ради |
3. Формування переліку інвестиційно- привабливих земельних ділянок комунальної власності, які можуть бути запропоновані для реалізації інвестиційних проектів |
2025 |
Не потребує фінансування |
Не потребує фінансування |
Сектор земельних ресурсів виконавчого комітету |
1.1.3. Ефективне управління об’єктами комунальної власності |
||||
1. Програма ефективного управління майном комунальної власності Гадяцької міської територіальної громади на 2025-2027 роки |
2025 |
237,0 |
Місцевий бюджет |
Сектор комунальної власності виконавчого комітету міської ради; сектор земельних ресурсів виконавчого комітету міської ради |
1.2. Сталий розвиток культури та туризму |
||||
1.Програма розвитку культури і туризму Гадяцької міської територіальної громади на 2023-2025 роки |
2025 |
200,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ культури і туризму міської ради |
2.1. Доступна та ефективна система надання медичних послуг та створення умов для здорового способу життя |
||||
2.1.1. Забезпечення системи надання якісних медичних послуг |
||||
1. Програма розвитку і підтримки Комунального некомерційного підприємства «Гадяцький центр первинної медико-санітарної допомоги» Гадяцької міської ради на 2025-2029 роки |
2025 |
8219,555 |
Місцевий бюджет |
КНП «Гадяцький ЦПМСД, виконавчий комітет міської ради, виконавчі комітети сільських рад |
2. Програма розвитку і підтримки КНП «Гадяцька МЦЛ» Гадяцької міської ради на 2025-2027 роки |
2025 |
12672,217 |
Місцевий бюджет |
КНП «Гадяцька МЦЛ» |
3. Програма «місцевих стимулів» для лікарів та фахівців КНП «Гадяцька МЦЛ» Гадяцької міської ради на 2024-2026 роки |
2025 |
174,5 |
Місцевий бюджет |
КНП «Гадяцька МЦЛ» |
2.1.2. Розвиток фізичної культури та спорту |
||||
1. Комплексна програма розвитку фізичної культури і спорту на території Гадяцької міської територіальної громади на 2025-2027 роки |
2025 |
286,922 |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту міської ради |
2.2. Інтегрована система соціального захисту населення |
||||
2.2.1. Підвищення рівня соціальної захищеності найбільш уразливих верств населення |
||||
|
2025 |
3843,030 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради; виконавчий комітет міської ради |
|
2025 |
100,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради; НКП «Гадяцька міська центральна лікарня» |
|
2025 |
20,278 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради |
|
2025 |
652,8 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради |
|
2025 |
415,891 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради; Міська громадська організація «Діти інваліди та інваліди з дитинства» |
|
2025 |
194,040 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради; громадська організація «Гадяцьке міське товариство ветеранів та інвалідів «Союз Чорнобиль» |
|
2025 |
151,804 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради; громадська організація «Всеукраїнська спілка учасників АТО, бойових дій та миротворчих місій» |
|
2025 |
34,777 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради |
|
2025 |
100,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради |
|
2025 |
336,510 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради |
|
2025 |
10,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради |
|
2025 |
1294,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради |
|
2025 |
100,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради |
|
2025 |
3750,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради |
|
2025 |
В межах загальних асигнувань на галузь |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту |
|
2025 |
В межах загальних асигнувань на галузь |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту |
|
2025 |
514,378 |
Місцевий бюджет |
Відділ соціального захисту населення міської ради, КУ «Трудовий архів» |
2.2.3. Забезпечення гендерної рівності на всіх рівнях прийняття рішень |
||||
1.Програма підтримки сім’ї, гендерної рівності та протидії торгівлі людьми в Гадяцькій міській територіальній громаді на 2023-2025 роки |
2025 |
16,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту міської ради |
2.3. Доступна і якісна освіта |
||||
2.3.1. Сприяння розвитку закладів освіти, зміцнення їх матеріальної бази |
||||
1. Комплексна програма розвитку освітньої галузі |
2025 |
1390,845 |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту міської ради |
2. Програма розвитку інтелектуального руху в Гадяцькій міській територіальній громаді на 2023-2025 роки |
2025 |
112,880 |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту міської ради |
3. Програма підтримки молодіжної політики у Гадяцькій міській територіальній громаді на 2023-2026 роки |
2025 |
17,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту міської ради |
4. Програма правової освіти населення Гадяцької міської територіальної громади Полтавської області на 2021-2025 роки |
2025 |
15,8 |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту міської ради |
2.3.2. Забезпечення оздоровлення, відпочинку та соціальної підтримки дітей |
||||
1. Програма оздоровлення та відпочинку дітей в Гадяцькій міській територіальній громаді на 2021-2025 роки |
2025 |
296,642 |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту міської ради |
2. Комплексна програма соціальної підтримки дітей та молоді в Гадяцькій міській територіальній громаді на 2024-2026 роки |
2025 |
452,464 |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту міської ради; відділ соціального захисту населення міської ради |
3. Програма надання одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку в Гадяцькій міській територіальній громаді на 2022-2026 роки |
2025 |
10,860 |
Місцевий бюджет |
Відділ освіти, молоді та спорту міської ради |
|
|
|
|
|
2.4. Розвиток житлово-комунальної інфраструктури – комфортне життя для мешканців |
||||
2.4.1. Розвиток водопровідно-каналізаційного господарства |
||||
1. Програма фінансової підтримки Гадяцького виробничого управління житлово-комунального господарства на 2025-2029 роки |
2025 |
2311,200 |
Місцевий бюджет |
Гадяцьке ВУ ЖКГ |
2.4.2. Проведення реконструкції та капітального ремонту житлового фонду |
||||
1. Програма попередження аварійних ситуацій на об’єктах багатоквартирного житлового фонду міста Гадяча на 2022-2026 роки |
2025 |
1000,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та будівництва міської ради; КП «Гадяч-житло»; ТОВ «Будсантехпроект» |
2.4.3 Ефективне управління у сфері благоустрою |
||||
1. Програма з благоустрою території Гадяцької міської територіальної громади на 2025-2029 роки |
2025 |
18540,371 |
Місцевий бюджет |
МКП «Комунсервіс»; КП «Добробут»; КП «Сарське» |
2. Програма регулювання чисельності безпритульних тварин на території Гадяцької міської територіальної громади на 2023-2027 роки |
2025 |
49,9 |
Місцевий бюджет |
Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та будівництва міської ради, МКП «Комунсервіс», КП «Добробут» |
2.5. Цифрова трансформація громади |
||||
1. Програма інформатизації «Цифрова Гадяцька громада» на 2024-2026 роки |
2025
|
1266,573 |
Місцевий бюджет |
Структурні підрозділи міської ради та виконавчого комітету міської ради; заклади освіти; заклади культури; заклади соціального захисту населення |
3.1. Просторове планування, як головний інструмент досягнення сталого розвитку |
||||
3.1.1. Комплексний план просторового розвитку території громади |
||||
1. Програма розроблення (оновлення) містобудівної документації на території Гадяцької міської територіальної громади на 2023-2027 роки |
2025 |
115,0 |
Місцевий бюджет |
Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та будівництва міської ради |
3.1.2. Покращення енергоефективності та розвиток альтернативної енергетики |
||||
1. Влаштування автономної електрогенеруючої установки для заміщення власного споживання електричної енергії номінальною потужністю 50 кВт на території КНП «Гадяцька МЦЛ» по вулиці Лохвицька, 1 в місті Гадяч, Гадяцької територіальної громади Миргородського району Полтавської області |
2025 |
3203,749 |
Державний бюджет, місцевий бюджет, інші джерела не заборонені чинним законодавством |
КНП «Гадяцька міська центральна лікарня» |
3.2. Інфраструктурний та безпечний розвиток громади |
||||
3.2.1. Розвиток дорожньої інфраструктури |
||||
1. Програма розвитку дорожнього господарства Гадяцької міської територіальної громади на 2025-2027 роки |
2025 |
9920,000 |
Місцевий бюджет |
Виконавчий комітет міської ради |
3.2.2. Організація пасажирських перевезень |
||||
1. Програма розвитку та вдосконалення пасажирського автомобільного транспорту на території Гадяцької міської територіальної громади на 2025-2029 роки |
2025 |
1752,859 |
Місцевий бюджет |
Виконавчий комітет міської ради, МКП «Комунсервіс» |
3.2.3. Забезпечення правопорядку, публічної безпеки та цивільного захисту |
||||
|
2025 |
415,020 |
Місцевий бюджет |
Виконавчий комітет міської ради, державна пожежно-рятувальна частина державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС в Полтавській області |
|
2025 |
63,505 |
Місцевий бюджет |
Виконавчий комітет міської ради, МКП «Комунсервіс» |
|
2025 |
600,0 |
Місцевий бюджет |
Юридичний сектор виконавчого комітету міської ради |
|
2025 |
250,0 |
Місцевий бюджет |
Виконавчий комітет міської ради; сектор взаємодії з правоохоронними органами, оборонної і мобілізаційної роботи та цивільного захисту виконавчого комітету міської ради |
|
2025 |
50,0 |
Місцевий бюджет |
Виконавчий комітет міської ради; відділ освіти, молоді та спорту міської ради |
|
2025 |
1000,0 |
Місцевий бюджет |
Виконавчий комітет міської ради; сектор взаємодії з правоохоронними органами, оборонної і мобілізаційної роботи та цивільного захисту виконавчого комітету міської ради |
3.3. Забезпечення чистого навколишнього середовища |
||||
3.3.1. Удосконалення системи управління відходами |
||||
1. Програма фінансової підтримки комунального господарства «Гадяч-житло» на 2025-2029 роки |
2025 |
1425,0 |
Місцевий бюджет |
КП «Гадяч-житло» |
2. Програма поводження з твердими побутовими відходами на території Гадяцької міської територіальної громади на 2023-2027 роки |
2025 |
500,0 |
Місцевий бюджет |
КП «Гадяч-житло» |
3.3.3. Збереження та відтворення якості довкілля |
||||
1. Програма охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів Гадяцької міської територіальної громади на 2022-2026 роки |
2025 |
50,0 |
Місцевий бюджет |
МКП «Комунсервіс» |
Начальник відділу економічного розвитку
та інвестицій виконавчого комітету
Гадяцької міської ради Інна ГАЛУШКА
_____________________________