Впровадження здоров’язбережувальних технологій на уроках фізичної культури та в позашкільній діяльності: обмін досвідом та практичні напрацювання
20 березня 2025 року комунальна установа «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради об'єднала у рамках засідання територіальної професійної спільноти вчителів фізичної культури закладів загальної середньої освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської та Сергіївської територіальних громад на територіальному семінарі-практикумі «Впровадження здоров’язбережувальних технологій на уроках фізичної культури та в позашкільній діяльності».
Ця зустріч стала не просто освітнім заходом, а платформою для генерації ідей, відкриттів і нових методичних знахідок, що мають зробити фізичне виховання сучаснішим та ефективнішим. Метою семінару було ознайомлення педагогів із сучасними здоров’язбережувальними технологіями, які сприяють зміцненню здоров’я учнів, підвищенню фахової компетентності вчителів фізичної культури щодо використання інноваційних методик у освітньому процесі, обміну досвідом між педагогами щодо ефективного застосування здоров’язбережувальних технологій як на уроках, так і в позашкільній діяльності. Окрему увагу було приділено питанням збільшення рухової активності школярів та залучення їх до системних занять фізичною культурою в умовах воєнного стану.
Гадяцький опорний ліцей імені Лесі Українки Гадяцької міської ради став гостинним простором для педагогів, які прагнуть змінювати підходи до навчання.
Захід розпочався зі вступного слова Віталія Лисенка, консультанта комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради, який наголосив на важливості здоров’язбережувальних технологій у сучасному освітньому процесі та їхньому впливі на фізичний і психологічний стан учнів.
Людмила Горова, заступниця директора з навчально-виховної роботи Гадяцького опорного ліцею імені Лесі Українки Гадяцької міської ради, представила досвід закладу у впровадженні цих технологій, звернувши увагу на стратегічні напрямки створення безпечного освітнього середовища та застосування інноваційних методик.
Теоретичний блок заходу об’єднав виступи педагогів, які представили власні напрацювання у сфері здоров’язбережувальних технологій.
Володимир Андрусенко, вчитель фізичної культури Рашівського ліцею Лютенської сільської ради, презентував тему «Розвиток ігрової діяльності на уроках фізичної культури та в процесі позакласної роботи», акцентуючи увагу на використанні рухливих ігор як ефективного засобу формування фізичних якостей учнів.
Світлана Бовт, вчителька фізичної культури Гадяцького ліцею №1 імені Олени Пчілки Гадяцької міської ради, розповіла про «Застосування методу колового тренування», обґрунтувавши його роль у підвищенні загальної фізичної підготовленості школярів та розвитку витривалості.
Віталій Сахно, вчитель фізичної культури Гадяцького опорного ліцею імені Лесі Українки Гадяцької міської ради, виступив із темою «Формування навичок здорового способу життя», презентуючи методичні підходи до активного залучення учнів у спортивну діяльність.
Практична частина семінару стала логічним продовженням теоретичного блоку та надала учасникам можливість побачити методичні прийоми у дії. Віталій Сахно провів відкритий урок у 7 класі на тему «Футбол. Ведення, зупинки та передачі м’яча», демонструючи ефективні техніки навчання елементам гри, розвиток координації, витривалості та командної взаємодії. Методика уроку базувалася на використанні диференційованого підходу до учнів, поєднанні традиційних та інтерактивних вправ, що дозволило учасникам семінару оцінити практичну реалізацію здоров’язбережувальних технологій у реальному освітньому процесі.
У підсумку семінару учасники обговорили можливості інтеграції представлених методик у власну педагогічну практику та поділилися ідеями щодо удосконалення викладання фізичної культури в закладах освіти. Всі присутні отримають сертифікати (3 години), які можуть бути зараховані як підвищення кваліфікації у 2025 році.
Фізичне виховання в сучасній школі – це не лише виконання нормативів та спортивні досягнення, а й створення простору для формування культури здорового способу життя, розвитку мотивації до фізичної активності, збереження психоемоційного благополуччя учнів. Важливими висновками та рекомендаціями для педагогів стали: впровадження індивідуального та диференційованого підходу до навчання, осучаснення матеріально-технічної бази, активне використання ігрових методів, зокрема гейміфікації, та безперервний професійний розвиток через обмін досвідом.
Комунальна установа «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради висловлює подяку педагогічному колективу Гадяцького опорного ліцею імені Лесі Українки Гадяцької міської ради за підтримку, співпрацю та сприяння впровадженню інноваційних підходів до фізичного виховання.
Захід продемонстрував важливість таких ініціатив для розвитку педагогічної майстерності вчителів фізичної культури та підвищення якості освітнього процесу.
Інформують консультанти Гадяцького ЦПРПП
Віталій Лисенко та Сергій МАЙБОРОДА