Територіальні професійні спільноти як простір зростання педагогів
Комунальна установа «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради послідовно спрямовує свою діяльність на професійне зростання педагогічних працівників, що включає безперервне самовдосконалення, опанування нових методик та інтеграцію сучасних освітніх підходів у щоденну практику.
Саме з цією метою 24 березня 2025 року було організовано тематичну онлайнову консультацію для керівників територіальних професійних спільнот педагогічних працівників закладів і установ освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської, Сергіївської територіальних громад на тему «Організоване засідання спільнот – одна із складових професійного зростання педагогічних працівників».
Консультант Гадяцького центру професійного розвитку педагогічних працівників Сергій Майборода окреслив ключові аспекти діяльності професійних спільнот, наголосивши на їхній ролі у формуванні сучасного освітнього середовища, підвищенні фахової компетентності педагогів та забезпеченні ефективної комунікації між освітянами. Він підкреслив, що участь у професійних спільнотах дозволяє педагогічним працівникам глибше розуміти власну педагогічну практику в контексті Професійного стандарту, визначати напрями розвитку та отримувати методичну підтримку.
Обговорення під час заходу охопило низку важливих тем, серед яких особливості підготовки педагогічних працівників, що атестуються на підтвердження чи присвоєння вищої кваліфікаційної категорії та педагогічних звань, підготовка здобувачів освіти до національного мультипредметного тесту у 2025 році та ознайомлення з новим розділом «Освітні ресурси для підготовки до НМТ» на сайті Гадяцького ЦПРПП. Окрім того, увагу було зосереджено на вимогах та особливостях участі у всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2026», підбитті підсумків ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та ІІ етапу конкурсу-захисту Малої академії наук України у 2024/2025 навчальному році. Значне місце у дискусії посіла підготовка бази пропозицій для планування роботи професійних спільнот на наступний навчальний рік.
Під час консультації також було розглянуто питання вибору та замовлення підручників для 2025/2026 навчального року з урахуванням їх відповідності освітнім програмам, актуальності змістового наповнення та потреб педагогічної спільноти. Учасники обговорили формати проведення міських конкурсів для дітей та молоді у 2025/2026 навчальному році, способи забезпечення прозорості оцінювання та ефективні методи роботи з обдарованими учнями. Окремо розглядалася тематика адаптації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами, індивідуальні освітні траєкторії, застосування формувального оцінювання, використання цифрових технологій у викладанні та навчанні.
За підсумками зустрічі учасники отримали інформаційні та презентаційні матеріали для подальшої роботи у своїх професійних спільнотах. Тематична онлайнова консультація підтвердила важливість колегіальної взаємодії та системного підходу до розвитку педагогічної майстерності, а також сприяла визначенню пріоритетних напрямів роботи територіальних професійних спільнот на найближчий період.
Інформує консультант Гадяцького ЦПРПП Сергій МАЙБОРОДА