Проведено чергові засідання територіальних професійних спільнот педагогічних працівників
Засідання професійних спільнот педагогічних працівників є важливим механізмом для забезпечення якісного освітнього процесу, сприяють обміну досвідом, розширенню методичного інструментарію, впровадженню сучасних освітніх технологій і розвитку педагогічної майстерності.
27–28 березня 2025 року проведено чергові онлайнові засідання професійних спільнот педагогічних працівників закладів і установ освіти Гадяцької, Великобудищанської, Краснолуцької, Лютенської, Петрівсько-Роменської та Сергіївської територіальних громад. Координацію заходів здійснювали працівники комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради, які забезпечили змістову, організаційну та технічну підтримку учасників.
На засіданнях відбулася презентація творчих напрацювань педагогічних працівників, які атестуються на підтвердження або присвоєння вищої кваліфікаційної категорії та педагогічних звань. Освітяни самостійно обирали форму представлення власного досвіду: усні доповіді, мультимедійні презентації, демонстрацію авторських методичних посібників, навчально-методичних збірників, освітніх вебресурсів. Це дало змогу учасникам не лише поділитися напрацюваннями, а й отримати професійний зворотний зв’язок від колег, обговорити новітні підходи до викладання та оцінювання навчальних досягнень учнів.
Одним із ключових питань, які розглядалися під час зустрічей, була підготовка здобувачів освіти до національного мультипредметного тесту 2025 року. Проаналізовано зміни в структурі тесту, вимоги до змісту завдань, типові труднощі, з якими стикаються учні, та методики підвищення рівня їхньої готовності. Окремо презентовано розділ меню «Освітні ресурси для підготовки до НМТ» на офіційному сайті комунальної установи «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників», що містить актуальні матеріали для якісної підготовки випускників.
Значна увага була приділена всеукраїнському конкурсу «Учитель року – 2026». Обговорено вимоги до учасників, умови проведення, зміст номінацій («Іноземна мова (англійська)», «Громадянська освіта», «Математика», «Початкові класи»), критерії оцінювання педагогічної майстерності та очікувані результати участі в конкурсі.
Окремим напрямом обговорення стали результати участі учнів у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад, міжнародних, всеукраїнських та регіональних конкурсах, а також у конкурсі-захисті наукових робіт Малої академії наук України. Проаналізовано рівень підготовки школярів, визначено основні труднощі та запропоновано шляхи вдосконалення роботи з обдарованими учнями.
Педагогічні працівники також обговорили проведення міських конкурсів для дітей та юнацтва у 2025/2026 навчальному році, зокрема міський конкурс для учнів 4–9 класів «Я здоров’я збережу!», конкурс зі створення медіапродукції «Здорова дитина – багата країна!», конкурс знавців історії та історичного краєзнавства «Мій Драгоманівський край», конкурс для учнів 4 класів «Всезнайко». Учасники акцентували увагу на забезпеченні прозорості оцінювання конкурсних робіт, мотивації школярів до активної участі та розвитку їхніх творчих здібностей.
Одним із вагомих аспектів засідань стало ознайомлення з новинками педагогічної та методичної літератури, сучасними науковими підходами до організації освітнього процесу, інноваційними практиками інтеграції цифрових технологій у навчання. Важливу роль відведено адаптації освітнього процесу для учнів з особливими освітніми потребами: розглянуто ефективні методи диференціації навчання, створення індивідуальних освітніх траєкторій.
Також детально проаналізовано питання застосування формувального оцінювання, його вплив на підвищення мотивації учнів до навчання, використання цифрових інструментів для моніторингу результатів навчальної діяльності та організації зворотного зв’язку з учнями і батьками. Окремо розглянуто цифрові технології у викладанні, огляд сучасних платформ, мобільних додатків та сервісів, які можуть стати дієвими інструментами у навчанні. У межах засідання професійної спільноти вихователів груп подовженого дня проведено майстер-клас «Приручити ChatGPT: візуалізація, інтерактивність та безпека в інтернеті», під час якого учасники ознайомилися з можливостями штучного інтелекту в освітньому процесі, розглянули питання його безпечного використання, розвитку критичного мислення в учнів під час роботи з цифровими технологіями.
Важливе місце в дискусіях посіла тема планування діяльності територіальних професійних спільнот на 2025/2026 навчальний рік. Окреслено ключові напрями роботи, тематику майбутніх засідань, механізми обміну досвідом між педагогами. Крім того, розглянуто питання вибору та замовлення підручників для закладів загальної середньої освіти, зокрема критерії оцінювання якості навчальної літератури, її відповідності сучасним освітнім програмам та вимогам державного стандарту.
За підсумками роботи учасники спільнот дійшли висновку, що подібні зустрічі є надзвичайно корисними для вдосконалення професійної компетентності педагогів, стимулювання творчого підходу до навчання й виховання, розширення мережі професійних контактів. Комунальна установа «Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Гадяцької міської ради продовжує відігравати ключову роль у цьому процесі, забезпечуючи освітян необхідними ресурсами, інформаційною підтримкою та можливістю для постійного професійного зростання. Завдяки якісній організації засідань, залученості педагогічних працівників та атмосфері відкритого діалогу вдалося досягти важливих результатів, які сприятимуть подальшому розвитку освітнього простору наших громад.
Інформує консультант Гадяцького ЦПРПП Сергій МАЙБОРОДА