Про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до виконавчого комітету Гадяцької міської ради у І півріччі 2020 року

  • 782

Довідка

про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до виконавчого комітету Гадяцької міської ради протягом І півріччя 2020 року

 

Виконавчим комітетом Гадяцької міської ради протягом І півріччя 2020 року вживалися організаційно-практичні заходи, спрямовані на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ), відповідних розпоряджень голови облдержадміністрації.

За звітний період до виконавчого комітету надійшло 281 звернення (за цей період 2019 року надійшло 402 звернення), із них 250 – письмове  та 31 подано громадянами на особистих прийомах. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року загальна кількість звернень у І  півріччі 2020 року зменшилась  на 121зверненняпівріччя  2019 року – 402 звернення).

Від вищих органів державної влади, до яких звернулися жителі Гадяцької міської об’єднаної територіальної громади, надійшло 34 звернення, що становить 12,1 %  від загальної кількості звернень (за І півріччя 2019 року надійшло 51 звернення, що становило 12,7 % від загальної кількості звернень). Питома вага цих звернень у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилася  на 0,8 %.

Кількість повторних звернень  складає - 16 , або 5,7 % від загальної кількості.

Загальна кількість колективних звернень збільшилась на 17 одиниць у порівнянні з цим  періодом попереднього року і становить 56  проти  39 у І півріччі 2019 року.

З урахуванням колективних звернень до виконавчого комітету звернувся 771 громадянин.

У зверненнях громадян, що надійшли до виконавчого комітету протягом звітного періоду порушено 222 питання різної тематики (1 півріччя 2019  року – 376).

Найбільш актуальною групою питань протягом останніх років залишаються питання соціального захисту. Всього у І півріччі 2020 року отримано 146 звернень цієї тематики, або 52 %  від загальної кількості звернень (1 півріччя  2019  року – 235, або 58 %). Пріоритетним для громадян є питання надання адресної грошової допомоги на лікування (100 %  від загальної кількості питань цієї тематики).

Друге місце за актуальністю посіли питання комунального господарства 51, або 18 % від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань у порівнянні з аналогічним показником минулого року зменшилася на 65 півріччя 2019 року – 116, або 29%). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання стосовно незадовільного стану житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, а також неналежного стану доріг.

Значна частина звернень надійшла до виконавчого комітету від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за категоріями громадян:  від інвалідів І, ІІ, ІІІ групи – 47, від ветеранів праці – 1,  від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 2;

за соціальним станом – від пенсіонерів 114 звернень, або 48,5 % від загальної кількості звернень за цей період.

Міський голова та перший заступник міського голови приділяють велику увагу розгляду звернень пільгової категорії громадян, безпосередньому спілкуванню з мешканцями міської обєднаної територіальної громади під час проведення особистих прийомів, гарячих телефонних ліній спілкування із громадянами.

Згідно із графіками особистого прийому громадян в січні–червні поточного року керівництвом виконавчого комітету Гадяцької міської ради проведено 39 особистих прийоми.

З метою підтримки жителів міста та Біленченківського старостинського округу і вимушених переселенців, які зареєстровані на території Гадяцької міської обєднаної територіальної громади та потребують соціального захисту, перебувають у складних життєвих обставинах, із міського бюджету виділено адресну грошову допомогу 146 громадянам на загальну суму 120500 грн.

Загалом за підсумками розгляду звернень позитивно вирішено 187, що становить 66,5% від загальної кількості звернень. Переслано за належністю, відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян», 1 звернення (0,4%), не підлягало розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» 1 звернення (0,4 %), Надано роз’яснення з посиланням на правові норми або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушуваних проблем на 75 звернень  (26,7%).  

Слід відмітити, що за звітний період допущено порушення статті 20 Закону України «Про звернення громадян», а саме, термін розгляду звернень громадян. Відповідно до цієї статті звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. Отже, за звітний період поточного року порушено терміни виконання звернень громадян відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та будівництва міської ради 5 разів (від 1 до 9 днів) (начальник відділу Єрьоміна І.М.), комунальним підприємством «Гадяч-житло» 8 разів (від 1 до 8 днів) (начальник підприємства Самченко Г.М.). Також порушено терміни розгляду заяв громадян про надання матеріальної допомоги, що зумовлено введенням карантинних заходів. Всього за І півріччя 2020 року допущено 45 випадків порушення термінів розгляду звернень громадян.

Відповідно до графіку проведення перевірок щодо дотримання вимог чинного законодавства в роботі зі зверненнями громадян у комунальних  підприємствах та структурних підрозділах Гадяцької міської ради головним спеціалістом відділу організаційної і кадрової роботи виконавчого комітету міської ради, який відповідає за веденням діловодства зі зверненнями громадян (Римар О.В.) у І півріччі 2020 року вивчено стан ведення діловодства зі зверненнями громадян у комунальному підприємстві «Гадяч-житло», Гадяцькому виробничому управлінні житлово-комунального господарства (21.01.2020 року), міському комунальному підприємстві «Комунсервіс» (13.02.2020 року) та у комунальному підприємстві теплового господарства «Гадячтеплоенерго» (20.02.2020 року). Після проведених перевірок комунальним підприємствам надіслано  довідки про перевірку стану ведення діловодства за зверненнями громадян на підприємствах та про необхідність усунення  виявлених недоліків у цій роботі. На даний час інформація про виконану роботу по усуненню недоліків надана лише КП «Гадяч-житло». Всі інші  керівники підприємств проігнорували надані їм довідки. Слід відмітити, що робота по веденню діловодства за зверненнями громадян найкраще ведеться у КП «Гадяч-житло» хоча і допускається порушення термінів виконання звернень громадян. На задовільному рівні ця робота ведеться у КПТГ «Гадячтеплоенерго» та Гадяцькому ВУЖКГ. При проведенні перевірки у МКП «Комунсервіс» виявлено, що стан ведення діловодства за зверненнями громадян знаходиться на незадовільному рівні.

Оскільки діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) і скаргами громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на спеціально призначених для цього посадових осіб, рекомендовано керівникам комунальних підприємств звернути увагу на цю частину роботи і виконувати її на належному рівні.

Підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2019 рік заслухано 23.01.2020 на засіданні виконавчого комітету Гадяцької міської ради. За результатами розгляду питання прийнято рішення виконавчого комітету Гадяцької міської ради від 23.01.2019 № 3 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до виконавчого комітету міської ради  у 2016 році». Також розглянуто питання про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до комунальних підприємств міста у 2019 році та прийнято відповідне рішення від 23.01.2020 № 4.

 

 

 

 

Головний спеціаліст

відділу організаційної і кадрової роботи

виконавчого комітету

Гадяцької міської ради                                                                           О.Римар